وزیر خارجه آلمان: در کنار دوستان خود در اسرائیل می‌ایستیم

۳۰ آبان ،

11-226.jpg

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود در مقابل حملات موشکی اعلام کرد: آلمان در کنار دوستان خود در اسرائیل می‌ایستد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، گوئیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان در دیدار با شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی اعلام کرد: ما در کنار دوستانمان در اسرائیل می‌ایستیم و تل‌آویو حق دارد که از خود و مردمش دفاع کند.

گوئیدو وستروله تلاش‌های بیشتر را برای برقراری هرچه سریعتر آتش بس یا دست کم آتش بس موقت خواستار شد.

در همین جهت بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی نیز با وستروله دیدار و اعلام کرد که برای حل و فصل درگیری میان تل‌آویو و گروه‌های فلسطینی راه حل سیاسی را ترجیح می‌دهد اما نتانیاهو در عین حال در اشاره به حمله زمینی به احتمال افزایش عملیات نظامی اشاره کرد.

نتانیاهو به وستروله اعلام کرد: ما راه حل سیاسی را ترجیح می‌دهیم و امیدواریم که به این راه حل دست یابیم، اما اگر این امر رخ ندهد، ما این حق را داریم که با ابزارهای دیگر از خودمان دفاع کنیم و در آینده نیز از این تجهیزات استفاده خواهیم کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: من بر این باورم که آلمان می‌تواند نقش مثبتی در جهتی تلاش‌ها برای حل و فصل درگیری‌ها و ایجاد توافق بلند مدت برای جلوگیری از ورود این سلاح‌ها به نوار غزه ایفا کند.

نتانیاهو در ادامه افزود: ما از طریق تماس‌ها در تلاش هستیم تا به راه‌حل سیاسی برای متوقف کردن درگیری‌ها دست یابیم اما اگر پرتاب موشک از نوار غزه ادامه داشته باشد ما نیز مجبور خواهیم شد تا دست به اقدامات گسترده‌تری بزنیم و در این مساله هم تردیدی به خود راه نمی‌دهیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آلمان حمایت آشکاری از تل‌آویو می‌کند.

وزیر خارجه آلمان نیز تصریح کرد: ما باید در خصوص چگونگی برقراری آتش بس مذاکره کنیم، اما پیش شرطی مبنی بر توقف حمله‌های موشکی به اسرائیل وجود دارد و این پیام واضح و شفاف تنها از سوی دولت آمریکا نیست، بلکه از سوی وزاری خارج کشورهای اروپایی نیز است.

گوئیدو وستروله اظهار کرد: ما معتقدیم که مصر نقش مرکزی در این جهت ایفا می‌کند و آلمان نیز آماده است تمام تلاش‌های خود را برای تحقق منافع اسرائیل انجام دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.