وزیر خارجه امارات: ایران به ایجاد ناامنی در منطقه اقدام می‌کند!

وزیر خارجه امارات در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل، مدعی شده است ایران از زمانی که توافق هسته‌ای میان این کشور و ۶ قدرت جهانی شکل گرفت، «بی‌وقفه» به ایجاد ناامنی در منطقه اقدام می‌کند.

 به نقل از «اسکای‌نیوز»، «عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان» وزیر خارجه امارات، روز شنبه در جریان سخنرانی خود در نشست‌ مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را متهم کرده، از زمانی که توافق هسته‌ای میان این کشور و ۶ قدرت جهانی شکل گرفت، «بی‌وقفه» به ایجاد ناامنی در منطقه اقدام می‌کند.

وزیر خارجه امارات مدعی شد: «بر خلاف همه خوش‌بینی‌ها، ایران به تلاش‌هایش در جهت ایجاد ناامنی در منطقه بدون از دست دادن وقت ادامه می‌دهد.»

امارات یکی از کشورهایی است که در کنار عربستان به یمن حمله کرده است و بنا بر اعلام سازمان ملل روزانه در حملات جنگنده‌های این کشور شماری از غیر نظامیان یمنی کشته می‌شوند.

وی ایران را به حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله «حزب‌الله» لبنان و «انصارالله» یمن متهم کرده و مدعی شد: «تهران منطقه را به سمت فاجعه‌ سوق می‌دهد.»

وی همچنین با تکرار ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه، گفت « ایران باید جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را به امارات برگرداند.»

وزیر خارجه امارات در بخشی دیگر از سخنان خود، بار دیگر در حمایت از عربستان سعودی، از مصوبه «مقابله با حامیان تروریسم» در کنگره آمریکا نیز انتقاد کرده‌است. اشاره وزیر اماراتی به طرحی‌ است که می‌تواند این امکان را به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر بدهد، که علیه دولت عربستان اقامه دعوا کنند.

 

 

 

منبع : تسنیم

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.