وزیر خارجه ایتالیا با ۲ افسر ایتالیایی متهم به کشتن ۲ ماهیگیر در سواحل هند ملاقات کرد

۲۶م آذر ،

وزیر امور خارجه ایتالیا امروز (یکشنبه) با دو افسر نیروی دریایی این کشور که به کشتن دو ماهیگیر در ساحل کرالا در هند متهم شدند، ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو ملوان نیروی دریایی ایتالیا که عضو تیم امنیتی ارتش برای حفاظت از یک کشتی تجاری در مقابل دزدان دریایی بودند، در ماه فوریه به اشتباه بر روی یک قایق ماهیگیری آتش گشوده و سبب کشته شدن دو ماهیگیر شدند امری که سبب خشم و عصبانیت دهلی نو شده است.

اوایل هفته قبل وزارت امور خارجه ایتالیا با احضار سفیر هند در رم مراتب ناامیدی عمیق خود را درخصوص این مساله که دادگاه عالی هند باید تصمیم در این باره که این دو ملوان نیروی دریایی در چه کشوری محاکمه شوند، ابراز داشت.

ایتالیا از دادگاه عالی هند می‌خواهد که به تیراندازی این دو ملوان در آب‌های بین‌المللی حکم دهد؛ امری که سبب می‌شود این دو ملوان در ایتالیا محاکمه شوند.

این دو ملوان با ارائه درخواستی به دادگاه عالی ایالت کرالا به دنبال دستیابی به اجازه مقام‌های این ایالت برای بازگشت به ایتالیا به مدت دو هفته برای جشن کریسمس می باشند.

این دو احتمالا در این دادگاه با حکم اعدام مجازات می‌شوند.

“جیامپائولو دی پائولو”، وزیر دفاع ایتالیا در دیدار با سفیر کشورش در هند گفت: ما به دادگاه عالی هند احترام می‌گذاریم. مطمئنیم که تصمیم‌گیری در مورد این پرونده بر طبق قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.