وزیر خارجه بروندی ترور شهدای هسته​ای ایران را محکوم کرد/نماینده لائوس: پیشرفت اقتصادی کشورهای در حال توسعه متوقف شده است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری اجلاس عدم تعهد، در نشست عصر امروز، لوران کاواکوره وزیر خارجه بروندی اسامی شهدای هسته ای ایران را در نطق خود اعلام و ترور آنها را محکوم کرد.
وی با بیان این که مردم فلسطین باید به حق خود دست پیدا کنند، گفت: دنیا از ابزار مناسب برای ایجاد توازن در جهان محروم بوده و باید جنبش عدم تعهد را احیا کنیم تا نقش خود را در جامعه جهانی ایفا کند. باید همبستگی را بین کشورهای عضو تقویت کنیم تا با نزاع و درگیری ها مقابله کند.
هچنین «الماز» وزیر امور خارجه آذربایجان در سخنرانی خود با بیان این که پایان دوره استعمار از دستاوردهای نم بوده است، افزود: قاچاق انسان، خشونت، تبعیض نژادی و جدایی طلبی خطرها یا تهدیدهایی برای مجموعه عدم تعهد است.
همچنین وزیر خارجه آذربایجان خواستار راه حل مسالمت آمیز برای پایان درگیری‌ها در فلسطین شد.
بر اساس این گزارش نماینده ارشد کابینه لائوس گفت:‌ موج دوم بحران اقتصادی باعث توقف در پیشرفت اقتصادی کشورهای در حال توسعه شده و شاید آنها نتوانند به اهداف هزاره تا سال ۲۰۲۵ برسند.
وی با بیان این که نم همچنان صدای کشورهای در حال توسعه است، گفت: باید با امیال برخی دولت‌ها و کشورها که می‌خواهند سیاست‌های خود را به دیگران تحمیل کنند، مبارزه کنیم. باید از معیارهای دوگانه پرهیز شود.
وی درباره موضوع فلسطین گفت: مسئله فلسطین هنوز حل نشده است و‌ زمان آن رسیده که به جامعه بین‌المللی فشار آوریم تا این مسئله حل شود.
/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.