وزیر خارجه روسیه: ایران باید به کنفرانس حل بحران سوریه دعوت شود

۲۶اردیبهشت،

در پی توافق آمریکا و روسیه برای برگزاری یک نشست بین‌المللی به منظور یافتن راه حلی برای بحران سیاسی سوریه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفته است که کشورهایی که دارای نقشی در سوریه می باشند، از جمله ایران باید به این اجلاس دعوت شوند.

به گزارش وبسایت وزارت خارجه روسیه، لاوروف گفته است: در میان بعضی از همکاران غربی ما این تمایل دیده می‌شود که حلقه شرکت‌کنندگان خارجی در اجلاس را محدود نگه دارند و روند حل بحران را با گروه بسیاری کوچکی از کشورها به جریان اندازند.

سرگئی لاوروف با ابراز نگرانی در مورد چنین رویکردی، گفته است که محدود کردن مشارکت در این اجلاس سبب می‌شود مذاکرات “در چارچوبی قرار گیرد که در نهایت، ترکیب مذاکره‌کنندگان، دستور کار و حتی شاید نتیجه اجلاس را از پیش تعیین کند.”

طرح برگزاری اجلاس بین‌المللی حل بحران سوریه در جریان سفر اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به مسکو مورد توافق دو کشور قرار گرفت.

لاوروف در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی لبنانی افزوده است که ایران دارای موقعیت ژئوپلتیک خاصی است و در بحران سوریه، یکی از “بازیگران خارجی” است و لازم است به اجلاس دعوت شود. وی در عین حال گفته است که در این مورد هنوز به توافقی با کشورهای غربی دست نیافته است.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.