وزیر خارجه سابق انگلیس: انتقال قدرت از بروکسل به لندن درخواست اصل دولت انگلیس است

۱۹ام بهمن ،

وزیر خارجه پیشین انگلیس در مصاحبه‌ای اظهار داشت که در صورتی که خواسته‌های انگلیس مورد قبول اتحادیه اروپا قرار نگیرد امکان خروج از این اتحادیه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید میلیبند، سیاستمدار حزب کارگر انگلیس و وزیر خارجه این کشور در دولت گوردون براون در مصاحبه با هفته نامه آلمانی اشپیگل با اشاره به وضعیت فعلی کشورش در اتحادیه اروپا گفت: در سال ۲۰۱۷ مردم انگلیس با شرکت در یک همه پرسی در خصوص عضویت در اتحادیه اروپا تصمیم گیری می‌کنند از این طریق متحدان ما در اتحادیه اروپا یه لزوم این مساله پی خواهند برد که بایستی انگلیس را از بخش‌هایی از قواعد و قوانین اتحادیه اروپا مستثنی کنند.

میلیبند گفت: اگر این خواسته‌های ما برآورده نشود این احتمال وجود دارد که مردم به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند.

وی در این ارتباط افزود: متاسفانه بحث احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جدی است و اکنون این خواسته از سوی فراکسیون حزب محافظه کار نیز مطرح شده است.

میلیبند با اشاره به اینکه انگلیس تنها کشوری است که اصلاحات در اتحادیه اروپا را خواستار شده و با انتقاد از دیوید کامرون، اول وزیر انگلیس وی را به کمبود توانایی‌های استراتژیک برای ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا متهم کرد.

وزیر خارجه سابق انگلیس در این ارتباط افزود: اشکال وعده کامرون برای برگزاری همه پرسی در انگلیس این بود که وی از این طریق سبب شد روابط انگلیس با اتحادیه اروپا طی سال‌های آتی به جای اصلاحات مثبت بر اساس ترس متحدان اروپایی ما از خروج احتمالی تنظیم شود.

وی گفت: بسیاری از اشتباهات اول وزیر در مورد اتحادیه اروپا برای کسب رضایت حزب متبوعش صورت گرفت.

این مقام سیاسی انگلیس در ادامه افزود: البته انگلیس تنها کشوری نیست که اعتمادش نسبت به مدیریت بروکسل متزلزل شده است؛ در تمام اروپا این احساس وجود دارد که بایستی این سازمان بزرگ و منحصر به فرد سده‌های قبل را برای قرن ۲۱ آماده کرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اولویت‌های انگلیس برای اصلاحات در اتحادیه اروپا چیست، افزود: خواست اصلی و محوری دولت فعلی انگلیس، آوردن اختیارات قدرت از بروکسل به لندن است اما بر خلاف خواست حزب حاکم من فکر می‌کنم که موضوعات مهم در بحث اصلاحات اتحادیه اروپا شامل انرژی، زیرساخت‌ها،مهاجرت، ابتکار عمل‌ها و مطمئنا تقیسم متناسب بودجه است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار اشپیگل در ارتباط با عملکرد صدر اعظم آلمان در اتحادیه اروپا گفت: سال جاری میلادی در آلمان انتخابات برگزار می‌شود و من دخالتی در بحث‌های تبلیغاتی انتخابات نمی‌کنم اما آموزه مهمی وجود دارد که انگلیس می‌تواند از آلمان بیاموزد و آن هم این است که طی دو سال قبل سیاستمداران آلمان با چالش‌های بزرگی روبه‌رو بودند اما هر بار که چالش‌ها به اوج خود می‌رسید دو حزب اصلی و رقیب این کشور یعنی دموکرات مسیحی‌ها و سوسیال دموکرات‌ها منافع استراتژیک کشور را مدنظر قرار می‌دادند حتی به قیمت منافع کوتاه مدت حزب. سیاستمداران آلمان هیچ وقت این هدف را فراموش نکرده‌اند که اتحادیه اروپا نقش مهمی را در نظم نوین جهانی ایفا می‌کند این در حالی است که سخنرانی دیوید کامرون در اتحادیه اروپا بیشتر تاکتیکی بود تا استراتژیکی.

این سیاستمدار حزب کارگر در ادامه و در ارتباط با عضویت در منطقه یورو نیز گفت: عضویت در منطقه یورو در آینده‌ تقریبا با سختی‌هایی قابل تصور است.

وی در بخش پایانی مصاحبه‌اش گفت: آلمان و انگلیس که یکی عضو منطقه یورو است و دیگر خارج از آن در کنار هم دو ستون ساختمان اروپا خواهند بود البته این مساله به ضرر فرانسه تمام نمی‌شود چرا که اتحاد آلمان و فرانسه همیشه ویژه و خاص باقی می‌ماند. با وجود همه تفاوت‌ها میان آلمان وانگلیس ما دارای ارزش‌های و چشم اندازهای بسیار مشترکی هستیم. شناخت آلمان از رقابت فشرده جهانی، خواست این کشور برای بهبود دیپلماسی بین‌المللی و بخشی از مشترکات انگلیس و آلمان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.