وزیر خارجه لبنان: ترکیه ید طولایی در کمک به مخالفان مسلح سوریه دارد

۶ م دیماه ،

alnashre1.jpg

وزیر امور خارجه لبنان با متهم کردن ترکیه به ارسال کمک‌های تسلیحاتی به گروه‌های مسلح سوریه، تاکید کرد: ترکیه نیروهایی را برای کمک به مخالفان سوریه اعزام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه مرکز رادیو تلویزیون سوریه، عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان در مصاحبه‌ای رادیویی، ترکیه را به حمایت از گروه‌های مخالف سوری از طریق ارسال سلاح برای این گروه‌ها متهم کرد.

وی در این مصاحبه اعلام داشت: خانواده‌ لبنانی‌هایی که ربوده شده‌اند دربارهٔ نقش ترکیه در آزادسازی اشخاص ربوده شده سئوال می‌کنند چرا که گروه‌های مسلح سوری کسانی می باشند که این اشخاص را ربوده‌اند و ترکیه تنها کشوری است که می‌تواند برای آزادی آنها اقدامی انجام دهد.

منصور دربارهٔ روابط ترکیه با گروه‌های مسلح سوری نیز گفت: ترکیه روابطی محکم با گروه‌های مسلح سوری دارد و برای این گرو‌ه‌ها سلاح‌ ارسال کرده و اشخاصی را اعزام می‌کند که قادر می باشند اقدامات موثری انجام دهند.

وزیر خارجه لبنان در ادامه دربارهٔ موضع روسیه و نقش این کشور در حل و فصل بحران سوریه نیز گفت: موضع روسیه موضعی ثابت است و هدف این کشور از اتخاذ این موضع خروج هرچه سریعتر سوریه به شیوه‌ای مسالمت آمیز از بحران موجود است.

منصور همچنین تاکید کرد: روسیه در حل و فصل بحران سوریه نقشی بسیار مهم ایفا می‌کند.

این مسئول لبنانی در ادامه تنها راه حل و فصل بحران سوریه را مذاکره دو طرف درگیر و کنار گذاشتن درگیری‌های مسلحانه توصیف کرد.

وزیر خارجه لبنان همچنین اعلام کرد که کشورش هماهنگی‌های لازم را با سازما‌ن‌های بین‌المللی در خصوص ارسال کمک‌های انسانی به سوریه ادامه داده و تلاش می‌کند که به آوارگان سوری کمک‌های بیشتری ارائه دهد.

در همین راستا علی قانصو، وزیر کشور لبنان نیز به نوبه خود تاکید کرد که موضع روسیه در خصوص سوریه مانند قبل است و روسیه همانند قبل با هر گونه دخالت کشورهای خارجی در امور سوریه مخالف بوده و خواهان قانع کردن دو طرف درگیر برای گفت‌وگو و حل و فصل سیاسی بحران است.

قانصو همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم سوریه در آینده نزدیک بتوانند از طریق گفت‌وگوی ملی به راهکاری سیاسی دست یابند.

وزیر کشور لبنان در ادامه کشورهای حامی تروریست و گروه‌های تروریستی را مسئول اصلی اوضاع سوریه و کشته شدن هزاران سوری در این کشور دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.