وزیر خزانه داری آمریکا : تحریم نفت ایران اقتصاد آمریکا را به خطر انداخته است

تیموتی گیتنر، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: بحران اقتصادی حوزه یورو و اختلاف غرب با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، که منجر به توقف صادرات نفت این کشور به برخی کشورهای اروپایی شده، اقتصاد آمریکا را با خطر مواجه ساخته است.

 گیتنر  گفت: «ما همچنان خطراتی را پیش روی خود می بینیم.» وی این خطرات را «بحران شدید و طولانی» اقتصادی در اروپا و «رویارویی» غرب با تهران دانست که «بر فشار فزاینده بر قیمت های نفت افزوده است.»

بر اساس این گزارش، هم اکنون بهای نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن به مرز ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسیده است که نسبت به قبل از طرح تحریم نفتی ایران بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

وزیر خزانه داری دولت اوباما همچنین خاطر نشان ساخت: «اکثر بحران های اقتصادی در نتیجه عوامل مختلفی همچون عدم درایت، طمع و بی پروایی و همچنین ریسک پذیری و امیدواری بیهوده به وجود آمده اند.»

این اظهارات در حالی بیان می شود که بحران اقتصادی حوزه یورو، از سال ۲۰۰۸ تا کنون کشورهای این منطقه را درگیر خود کرده است.

در همین حال، اتحادیه اروپا موعد بازنگری در تحریم های نفتی علیه ایران برای نهایی کردن آن را که قرار بود در ماه آوریل انجام شود، به دلیل نگرانی ها از احتمال بروز بحران انرژی در بین کشورهای عضو این اتحادیه به تاخیر انداخت.

قیمت های جهانی نفت در ماه های اخیر، پس از تصمیم ایران به توقف صادرات نفت خود به چند کشور اروپایی، افزایش یافته است. در ماه ژانویه، وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه ایران به تصویب رساندند که توقف واردات نفت از ایران از جمله این تحریم ها به شمار می رفت.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.