وزیر دادگستری: روحیه ضد استکباری ویژگی مهم خط امام است

به گزارش ایرنا، ‘مرتضی بختیاری ‘ روز یکشنبه در آیین گرامی داشت بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: انقلاب اسلامی بدون ایستادگی و پا فشاری بر اصول خط امام پا بر جا نمی ماند و اگر این اصول نبود دشمنان توطئه های خود را عملیاتی می کردند.

وی، با اشاره به ویژگی های اصول خط امام از دیدگاه مقام معظم رهبری تصریح کرد: پایداری در برابر نظام استکبار ویژگی مهم دیگر از اصول خط امام است و امام راحل هرگز در برابر استکبار عقب نشینی نکردند.

وزیر دادگستری، اتحاد مسلمانان، وحدت و همدلی را یکی دیگر از اصول خط امام دانست و تاکید کرد:امام معتقد بودند اگر مسلمانان جهان با هم متحد شوند، ابرقدرت های شرق و غرب شکست خواهند خورد.

بختیاری یادآور شد:ایجاد اختلاف و پاره شدن اتحاد کشورهای اسلامی خواسته استکبار جهانی است ، تا چرخه کارخانه های اسلحه سازی پنتاگون با پول نفت کشورهای اسلامی بچرخد.

به گفته وی،وحدت اسلامی امروز توطئه استکبار را خنثی می کند و کشورهای اسلامی باید در برابر تفرقه افکنی استکبار ایستادگی کنند چرا که نظام استکبار تنها به واسطه اختلاف جهان اسلام به حیات خود ادامه می دهد.

وزیر دادگستری یادآور شد:نظام استکبار با ایجاد مسلک وهابی برای ضربه زدن به اتحاد اسلامی و مسلمانان ، گام برداشت تا به واسطه ایجاد وهابیت بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کند.

به گفته وی، یکی دیگر از اصول خط امام ، اصل خدمت است که نجات محرومان و کمک به ضعیفان به عنوان اصل خدشه ناپذیر روحانیت شیعه در طول تاریخ بوده است و امام راحل بر این اصل همیشه تاکید داشتند.

وی گفت: مسوولان هیچ شانی به جز خدمت به مردم ندارند و امام به مردم عشق می ورزید و مردم نیز عاشق امام خویش بودند و هر مسوولی شان خدمت به مردم را نداشته باشد از خط امام و اسلام و رهبری خارج است.

وزیر دادگستری، مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را یکی دیگر از اصول خط امام دانست و تاکید کرد: مبارزه با رژیم اشغالگر قدس مبارزه با همه زورگویان این کره خاکی است و امام راحل سرسوزنی در این باره سازش نکرد.

بختیاری، وجود اختلاف نظر در بین افراد را طبیعی و ضروری دانست و تاکید کرد: این اختلاف نظرها نباید به جریان سیاسی تبدیل شود چرا که اگر این اختلاف نظرها به جریان سیاسی تبدیل شد دل مردم را آزار می دهد.

به گفته وی،کسانی که تربیون و قلم در اختیار دارند باید از دامن زدن به این اختلاف نظرها خود داری کنند چرا که دشمن به دنبال بهره گیری از این اختلاف نظرهاست.

وی گفت: وحدت و یکپارچگی ملی یکی دیگر از اصول خط امام است و ایران اسلامی اکنون با وحدت و یکپارچگی در برابر توطئه های دشمن ایستاده است.

به گفته وی،مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران از اصول مهم خط امام است که اکنون این اصل ، انقلاب را به عنوان الگوی برای جنبش های بیداری اسلامی تبدیل کرده است.

وی با یاد آوری سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل تاکید کرد:امام راحل از آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از بهترین یاران خویش یاد کردند و اکنون مقام معظم رهبری ادامه دهنده خط و راه امام است و وجود مبارک رهبر انقلاب اسلامی باعث تداوم سربلندی و بالندگی این انقلاب شده است.

وزیر دادگستری یادآور شد: امام خمینی (ره) با احیای مشی علوی در مسیر دفاع از حق قرار گرفتند و سیره علوی را در جامعه ترویج دادند.

بختیاری، با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی (ع) بزرگ مرد تاریخ جهان اسلام تاکید کرد:امام علی (ع) بزرگترین احیا گر اسلام ناب محمدی (ص) است که در برابر مستکبران ایستادند.

به گزارش ایرنا،همزمان با بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، ایین های گرامی داشت آن یار سفر کرده در نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

۷۳۵۹/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۰۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.