وزیر دارایی انگلیس برای تدابیر ریاضتی به توافق رسید

۰۱ تیرماه ۱۳،

وزیر دارایی انگلیس مذاکرات با دپارتمان‌های دولت را به منظور اجرای کاهش هزینه به ارزش ۱۱٫۵ میلیارد پوند در فاصله سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۱۶ و کاستن از کسری بودجه کشور کامل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت دارایی انگلیس اعلام کرد: سه روز پیش از اینکه جورج آزبورن جزییات مربوط به محدودیت‌های هزینه را منتشر کند، با همه وزارتخانه‌ها به توافق رسیده است.

آزبورن که پایان مذاکرات را در توییتر اعلام کرد، اکنون درصدد متقاعد کردن رای دهندگان انگلیسی است که وی برنامه معتبری برای تقویت رشد اقتصادی پس از دو سال رکود دارد.

انتظار می‌رود آزبورن روز چهارشنبه جزییات بیشتری در مورد میلیاردها پوندی که به منظور تقویت احیای اقتصادی روی زیرساخت هزینه خواهد کرد، اعلام کند.

وزیر دارایی انگلیس پیش‌تر اظهار کرده بود که سطح کسری بودجه همچنان بسیار بالاست و وی متعهد است تا میزان استقراض و کسری را کاهش دهد.

دولت محافظه کار انگلیس همچنان سیاست اقتصادی محوری خود را که کاهش کسری بودجه است، دنبال می‌کند.

این کسری پیش از به قدرت رسیدن دولت فعلی در مه سال ۲۰۱۰ به بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده بود. با وجود افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه‌ها، استقراض عمومی طی سال قبل همچنان بالا بود و آمارهای تازه نشان می‌دهند که در ماه مه به رکورد بالایی رسیده است.

به گزارش رویترز، حزب کارگر که در نظرسنجی‌های عمومی برای انتخابات آینده از حزب محافظه کار پیش افتاده، دولت را متهم کرده با تدابیر ریاضتی مانع احیای اقتصادی شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.