وزیر دفاع عراق با معاون اول رئیس‌جمهور دیدار کرد/تاکید بر نقش اثرگذار ایران و عراق در صلح و ثبات منطقه

فروردین ۱۴۰۳

معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر دفاع عراق گفت: ایران و عراق می‌توانند نقش مهم و اثرگذاری در تحولات منطقه و برقراری صلح، ثبات و امنیت ایفا کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ معاون اول رییس جمهور شامگاه امروز (سه شنبه) در دیدار «سعدون الدلیمی» وزیر دفاع عراق اظهار داشت: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه بازسازی، امور دفاعی و امنیتی در اختیار برادران عراقی خود قرار دهد.

جهانگیری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با عراق قائل نیست گفت: هم اکنون روابط صمیمانه و خوبی میان دو کشور حاکم است اما هنوز زمینه‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های مشترک و گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ایران و عراق می‌توانند نقش مهم و اثرگذاری در تحولات منطقه و برقراری صلح، ثبات و امنیت ایفا کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت پیشگیری از اقدامات تروریستی در عراق تصریح کرد: حضور گروهک هایی همچون منافقین آسیب‌های فراوانی را در طول سال‌ها به امنیت دو ملت وارد کرده بود که امیدواریم با تدابیر دولت عراق این مشکلات به طور کامل رفع شود .

وزیر دفاع عراق نیز در این ملاقات از آمادگی کشور متبوعش برای همکاری‌های مشترک با ایران در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: ایران و عراق نیازمند همکاری و هماهنگی برای ایجاد یک سیستم امنیت منطقه‌ای در جهت پیش‌گیری از اقدامات دشمنان می باشند.

سعدون الدلیمی همچنین با اشاره به ملاقات‌های خود با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد دو کشور بتوانند همکاری‌های مطلوبی در جهت استقرار امنیت در منطقه داشته باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.