وزیر دفاع فرانسه از آغاز فصلی تازه در روابط پاریس-کابل خبر داد

۱۲م دیماه ،

وزیر دفاع فرانسه در دیدار با نیروهای این کشور در افغانستان از آغاز فصل تازهی در روابط پاریس-کابل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه گفت، پس از خروج نیروهای نظامی کشورش از افغانستان، فصل تازه‌ای در روابط دو کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در چهارمین سفر خود به افغانستان پس از بر عهده گرفتن وزارت دفاع فرانسه، به همراه همسرش به پایگاه نظامی ویرهاوس رفت تا با شماری از نظامیان فرانسوی که هنوز در افغانستان به سر می‌برند، دیدار کند.

وی سفر خود را در آخرین روز از سال ۲۰۱۲ نشانه‌ای از تاکید فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه بر خروج نیروهای فرانسوی درگیر در عملیات نظامی از افغانستان بر شمرد.

ژان ایو لودریان با اشاره به ماموریت آن دسته از نیروهای فرانسوی که قرار است تا پایان دو سال ۲۰۲۴ در افغانستان باقی مانده و به آموزش نظامیان و پلیس این کشور بپردازند، اعلام کرد دوران تازهی در ماموریت نیروهای فرانسوی در چارچوب پیمان همکاری و دوستی میان پاریس و کابل شکل خواهد گرفت.

وزیر دفاع فرانسه صبح روز دوشنبه در سفری دو روزه وارد افغانستان شد. قرار است لودریان در سفرش به افغانستان با حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان و بسم‌الله خان محمدی، همتای افغانی خود دیدار کند.

علاوه بر این لودریان با ژنرال جان آلن، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.