وزیر صنعت، معدن و تجارت از موافقت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور برای اختصاص مبلغ ناچیزی از یارانه‌ها به بخش صنعت خبر داد و از برنامه وزارتخانه برای نحوه هزینه‌کرد آن خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از موافقت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور برای اختصاص مبلغ ناچیزی از یارانه‌ها به بخش صنعت خبر داد و از برنامه وزارتخانه برای نحوه هزینه‌کرد آن خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن طبق اظهارنظر اخیر سخنگوی دولت باید در ۳ ماهه اول امسال ۵۲۰۰ میلیارد تومان یارانه به بخش تولید اختصاص پیدا می‌کرد ولی این اتفاق نیفتاد، چه برنامه‌ای برای تأمین یارانه بخش صنعت دارید، اظهار داشت: اخیرا با موافقت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور قرار شد مبلغ ناچیزی از یارانه‌ها به بخش صنعت اختصاص یابد که امیدواریم این مسئله در ماه‌های آینده نهایی شود.

وی تصریح کرد: در صورت اختصاص این مبلغ می‌توانیم با سپرده‌گذاری آن نزد بانک صنعت و معدن ۳ برابر این رقم را برای اعطای تسهیلات به دو بخش عمده شامل واحدهای صنعتی فعال در جهت کاهش مصرف انرژی و همچنین صنایع برخوردار از مزایای دانش فنی و فناوری بالا و دارای جنبه‌های صادراتی اختصاص دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور وجود ندارد، افزود: کالاهای اساسی به ویژه مواد غذایی دارای ذخایر مناسبی در کشور است و میزان ذخایر مواد غذایی نسبت به سال گذشته بالاتر است.

نعمت  زاده تصریح کرد: در مورد گندم، برنج، روغن و شکر که تأمین آن با شرکت بازرگانی دولتی است نگرانی در مورد تأمین و قیمت‌ها نداریم و در مورد سایر کالاها نیز آمار کاهش تورم طی ۳ ماهه گذشته حاکی از کنترل قیمت‌ها است.

وزیر صنعت همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در روز صنعت از خودتان انتقاد کنید، گفت: انتقادی که به ما وارد است این است که نمی‌توانیم پا به پای مردم حرکت کنیم و نیاز کشور و تقاضای مردم بیشتر است.

وی تأکید کرد: باید اهمیت بیشتری به بخش خصوصی داده شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.