وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: پایان رشد صنعت تا سال ۹۳

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: پایان رشد صنعت تا سال 93

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:
پایان رشد صنعت تا سال ۹۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ‌با برنامه‌ریزی‌های جدید که در بخش صنعت صورت گرفته رشد منفی را تا سال ۹۳ پشت سر می‌گذاریم.

به گزارش ممتازنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم بهره‌برداری دو طرح توسعه شرکت هفت الماس اظهار داشت: هفت شرکت هفت الماس اقدام به راه‌اندازی واحد ورق گرم با ظرفیت یک میلیون تن در استان قزوین کرده است که امیدواریم در مدت مقرر موفق به راه‌اندازی شده و توسعه یابد.
وی افزود: واحد صنعتی شرکت هفت الماس در مرحله صادرات قرار دارد و امسال نسبت به سال گذشته میزان صادرات بیشتری داشته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: اگر در پایین‌دست فولاد بازار صادرات را جدی بگیریم قطع یقین زمینه صادرات بهتری فراهم می‌شود.
نعمت‌زاده اضافه کرد: کالایی مثل ورق گالوانیزه هم در داخل کشور مورد نیاز است و هم کالای خوبی برای صادرات به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: استان قزوین استانی صنعتی و ظرفیت‌های مورد نیاز برای صنعتی شدن بیشتری را دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: گرچه استان قزوین با شهر صنعتی قزوین فعالیت خود را در بخش صنعت آغاز کرده اما در سال‌ها اخیر شاهد توقف و رکود تعدادی از واحدهای صنعتی قزوین هستیم.
نعمت‌زاده ابراز کرد: امیدوارم به فضل الهی و با کمک مسئولان و صاحبان صنایع واحدهای دچار رکود شده دوباره فعال‌سازی شوند.
وی اعلام کرد: برخی از واحدهای صنعتی اگر نیاز به نوسازی داشته باشند وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی خود را برای نوسازی واحدها اعلام می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌برای تحقق این مهم صاحبان صنایع باید معتقد به به روز بودن باشند تا بتوانند واحدهای صنعتی خود را از حالت رکود خارج کنند.
نعمت‌زاده اضافه کرد: بنا به اعلام مرکز آمار در سال گذشته شاه ۹ تا ۱۲ درصد رشد منفی در صنعت و ۳۶ درصد رشد منفی در اشتغال بوده‌ایم که در ۳۵ سال گذشته صنعت ایران هیچ گاه چنین رشد منفی را تجربه نکرده است.
نعمت‌زاده با اشاره به رشد منفی صنعت و اشتغال عنوان کرد: این رشد منفی دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها رکود و عدم تولید و فروش است که اگر این وضعیت ادامه یابد فاجعه است.
این مسئول ادامه داد: هدف دولت جدید این است که کشور را از این وضعیت خارج کند و در بخش صنعت نیز با کمک صنعتگران و افرادی که در فعالیت‌های صنعتی مشغول هستند می‌توانیم حرکت جدیدی را آغاز کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: گرچه این امر نیاز به زمان دارد اما آمار چند ماه اخیر نشان می‌دهد رویکرد رو به تغییری را شاهدیم و رشد منفی تا حدی متوقف شده است.
نعمت‌زاده اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم تا سال آینده این رشد منفی را پشت‌سر گذاشته و شاهد رشد مثبت در بخش مختلف به ویژه در بخش صنعت کشور باشیم.
به گزارش فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نجات کشور در فعال کردن اقتصاد و تولید و تجارت است.
یادآور می شود وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود ۳۷ درصد تولید ناخالص ملی را در بر می‌گیرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.