وزیر صنعت:زندان برای بانک‌ها پول نمی شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر صنعت با اعلام اینکه زندانی کردند تولیدکنندگان بدهکار برای بانک‌ها پول نمی شود، گفت: ۸۴۱ واحدهای صنعتی بدهکار که در داخل شهرکهای صنعتی فعالیت می‌کنند توسط بانکها تملک شده‌ است

خبراقتصادی:محمدرضا نعمت‌زاده در ادامه جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران در پاسخ به سوالات اعضای اتاق اظهار داشت: هفته قبل از شهرکهای صنعتی استعلامی دریافت کردیم که ببینیم در این شهرک ها چند واحد صنعتی به سبب بدهی توسط بانکها تملک شده‌ است و براساس استعلام ۸۴۱ واحدهای صنعتی که در داخل شهرکهای صنعتی فعالیت می‌کنند توسط بانکها تملک شده‌ است.

وی ادامه داد: از این ۸۴۱ واحد صنعتی تنها ۱۹۲ واحد صنعتی کم و بیش به فعالیت خود ادامه می‌دهد ولی ۶۴۹ واحد دیگر تعطیل شده و کارگران آنها نیز بیکار شده‌اند.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بانکها خوشحال می باشند که این واحدهای صنعتی را تملک کرده‌اند در حالی که آنها به منظور دریافت پول خود این کار را انجام داده‌اند اما با توجه به تعطیلی اکثر این واحدهای صنعتی به پول خود نرسیده‌اند. اما اگر با استفاده از مشاوران مربوطه می‌توانستند به سودده کردن این واحدها کمک کنند هم پول خود را دریافت می‌کردند و هم این واحدها تعطیل نمی‌شد.

نعمت‌زاده ادامه داد: دو ماه قبل نیز به وزیر دادگستری نامه‌ای نوشتم تا تعداد اشخاصی که به سبب بدهی‌ بانکی در زندان می باشند را مشخص کنند. در این زمینه نیز بانکها تصور می‌کردند با زندان انداختن این اشخاص می‌توانند به پول خود برسند در حالی که مدیران این واحدهای صنعتی که به زندان افتاده‌اند، شرکت آنها یا تعطیل شده و یا بدتر از قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و نمی‌تواند پول بانکها را پرداخت کند.

وی در واکنش به درخواست رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی مبنی بر شناسایی اشخاصی که از اتاق مبادلات ارزی از ابتدا تاکنون ارز دریافت کرده‌اند گفت: این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود اشخاصی که از این اتاق ارز دریافت کرده‌اند ولی در زمینه دیگری هزینه کرده‌اند مشخص شود.

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به برگزاری یک جلسه مشترک با بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و چند تشکل مربوطه که اتاق بازرگانی آنها را معرفی خواهد کرد، گفت: با برگزاری این جلسه امیدواریم مسائل و مشکلات در تولید و صنعت مشخص شود و راه‌های مناسب حل آن تعیین شود. زیرا با تهدید کردن و یا تملک کردن واحدهای صنعتی بانکها نمی‌توانند به بدهی‌های خود دست پیدا کنند.

براساس گزارش تسنیم، نعمت‌زاده در مورد اصلاح مصوبه دولت قبل دربارهٔ مبادلات بانکی اشخاصی که بیش از ۵۰ میلیون تومان به بانکها بدهکار بودند گفت: ما به دنبال این بودیم که این مصوبه را لغو کنیم ولی میسر نشد ولی در نهایت پس از اینکه حدود ۴ ماه است این موضوع را پیگیری می‌کنیم این مصوبه اصلاح شد و مواردی جایگزین قرار گرفت که در هفته قبل مصوب شد و مشکلات ایجاد شده توسط مصوبه قبلی نیز برطرف شد.

وی از تهیه لایحه حمایت از تولید خبر داد و گفت: پیش‌نویسی از این لایحه تهیه شده که کامل نیست و با تعیین تیمی از اعضای اتاق ایران به دنبال تبیین یک لایحه کامل و جامع هستیم و نمایندگان مجلس را نیز قانع کرده‌ایم که این لایحه برای تصویب به مجلس ارسال شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.