وزیر صنعت در آستانه اسیتضاح؛ محورهای استیضاح اعلام شد

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر صنعت در جلسه علنی سه‌‌شنبه اعلام وصول می‌‌شود، به تشریح محورهای این استیضاح پرداخت.

فارس نوشت: محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر صنعت با امضای ۳۶ نفر از نمایندگان مجلس تهیه و تقدیم هیئت‌رئیسه شده است و سه‌شنبه نیز اعلام وصول می‌شود.

وی با اشاره به محورهای این استیضاح گفت: وزارت صنعت تمرکز لازم را در مدیریت بازار کشور ندارد و نابسامانی‌های موجود در بازار به دلیل عدم مدیریت و نظارت دقیق این وزارتخانه بر بازار است.

این نماینده مجلس افزود: وزارت صنعت به نقش خود در نظارت بر بازار عمل نکرده و تمرکز دقیق را بر روی این مسائل ندارد که همین موضوعات مشکلات موجود را دوچندان می‌کند.

پورابراهیمی همچنان ادامه داد: محور دیگر این استیضاح مربوط به خام‌فروشی برخی مواد به خارج از کشور است که در این زمینه یک بی‌برنامگی جدی را شاهدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این خام‌فروشی هم از نوع اول است که به خام فروشی مواد معدنی مربوط می‌شود و این مواد به صورت کاملاً خام و اولیه از معادن به خارج از کشور صادر می‌شود همچنین یکی دیگر از این مسائل خام‌فروشی نوع دوم است که این مواد اولیه در یک پروسه تنها فرآوری شده و بدون اینکه برنامه‌ای برای آنها داشته باشند، این مواد صادر می‌شود.

نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی این بی‌برنامگی‌ها و مشکلات ناشی از عدم مدیریت صحیح دانست و یادآور شد: محور بعدی استیضاح در رابطه با مدیریت واحدهای اقتصادی برای حل مشکلات آنها به ویژه بحث سرمایه‌ در گردش است که به نظر می‌رسد یکی از چالش‌های اصلی ما در بنگاه‌های اقتصادی این موضوع است که اکنون به تعطیلی بسیاری از این بنگاه‌ها منجر شده است.

پورابراهیمی محور بعدی استیضاح را واردات بی‌رویه برشمرد و گفت: این واردات به صورت بی‌رویه و مدیریت ‌نشده است که عملاً بخشی زیادی از فعالیت‌های تولیدی ما به ویژه در بخش کشاورزی را در بر گرفته و این ناکارآمدی در وزارت صنعت به شدت محسوس است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال اکنون که فصل برداشت برنج است شاهدیم که واردات برنج خارجی را صورت می‌گیرد و این واردات سبب شده که برنج‌های داخلی به فروش نرسد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: این استیضاح تقدیم هیئت‌رئیسه شده و سه‌شنبه اعلام وصول می‌شود و پس از آن وزیر ۱۰روز فرصت دارد تا برای ارائه توضیحات به مجلس بیاید.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.