وزیر علوم با انتصاب‌های عجیب به اعتماد مجلس بی‌احترامی کرد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مشاور رئیس سابق دانشگاه آزاد گفت: وزیر علوم با انتصاب‌های عجیب و غریب در دانشگاه‌ها و وزارت علوم از یک سو و هموار کردن مسیر بی‌قانونی برای دانشگاه آزاد از سوی دیگر، به طور رسمی به اعتماد مجلس بی‌احترامی کرد.

“محمدحسین پرکره”در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد به فرجی‌دانا می‌خواست حسن نیت خود را به دولت ثابت کند، گفت: نمایندگان با این کار نشان دادند که رد صلاحیت توفیقی و میلی‌منفرد کارشکنی در کار دولت نبوده و تنها به خاطر آینده علمی کشور است.
وی با بیان اینکه در مقابل فرجی‌دانا معاون و مشاور عالی خود را از افرادی برگزید که مجلس آنان را به خاطر سیاسی‌کاریشان رد صلاحیت کرده و رای اعتماد نداده بود، اضافه کرد: وزیر علوم با انتصاب‌های عجیب و غریب در دانشگاه‌ها و وزارت علوم از یک سو و هموار کردن مسیر بی‌قانونی برای دانشگاه آزاد از سوی دیگر، به طور رسمی به اعتماد مجلس بی‌احترامی کرد و نشان داد تمایل دارد از افراد معلوم‌الحال و نزدیک به اتاق فکر جریان فتنه در آموزش عالی بهره ببرد.

 

مشاور رئیس سابق دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرموده بودند که نباید دانشگاه‌ها اسیر سیاسی بازی‌ها شود که در این صورت مرگ دستگاه‌های علمی کشور رقم ‌می‌خورد و پیشرفتی که باید یک سیستم علمی داشته باشد را دیگر نمی‌توانیم داشته باشیم، اظهار داشت: از طرفی تاثیر وزیر علوم در دانشگاه آزاد نیز بسیار مشهود است که در آن برخلاف قوانین و با گستاخی‌ تمام شاهد انتصاب هراتی بودیم.  

پرکره با بیان اینکه فرجی‌دانا در تاریخ علمی کشور بدعتی را ایجاد کرد، تصریح کرد: نگاه سیاسی وی توانست زخمی را به پیکره علمی کشور وارد کند.

مشاور رئیس سابق دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه استیضاح اقدامی معقول و منطقی توسط مجلس است، گفت: خوب است که تحقیق و تفحص از وزارت علوم و دانشگاه آزاد نیز در دستور کار مجلس قرار بگیرد و مراجع ذی‌صلاح قضایی براساس اطلاعات موثق در این خصوص ورود پیدا کنند. چرا که سابقه و تجربه نشان داده است عدم برخورد جدی با فتنه‌گران در آینده می‌تواند هزینه‌های گزافی برای کشور به وجود آورد. چرا که معتقدم اگر در سال ۷۸ با عوامل فتنه مماشات نمی‌شد در سال ۸۸ شاهد فتنه نبودیم و مردم بابت سهم خواهی‌های یک جریان خاص ضربه نمی‌خوردند.

وی با بیان اینکه انتقادی به دولت وارد است و آن اینکه مدیران متخلف مماشات می‌کند، اظهارداشت: از رئیس‌جمهور توقع می‌رفت که تذکرات جدی به وزارتخانه‌ها می‌داد، در بحث تایید صلاحیت انتصاب‌ها از سوی وزارت اطلاعات شاهد دروغ‌های مکرر از سوی وزارت علوم بودیم و باید رئیس‌جمهور برخورد جدی‌ کند.

مشاور رئیس سابق دانشگاه آزاد در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که فضای علمی درگیر کش و قوس‌های سیاسی شود و سیاست “نمی‌توانیم” در سیستم آموزش عالی تبلیغ شود، آنگاه بهترین راه برای اثبات ما “نمی‌توانیم” ایجاد درگیری است و وقتی درگیری باشد افراد از پیشرفت در فضای علمی باز می‌مانند و این با آرمان‌های انقلاب اسلامی در تعارض است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.