وزیر علوم جدید نشاط علمی و سیاسی را بار دیگر به دانشگاه برگرداند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاونت سیاسی سازمان بسیج دانشجویی‌‌‌ کشور گفت: به صورت جدی مطالبه ما از وزیر علوم بعدی این است که نشاط علمی و سیاسی را در دانشگاه حاکم کند، و به جز این کارکردها، امیدواریم وزیر علوم بتواند فضای علمی کشور را مدیریت و سرعت بخشد.

“داوود گودرزی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه وزارت علوم متولی اصلی تولید علم در کشور است، اظهار داشت: دانشگاه یکی از مجموعه‌های موثر برای تولید ادبیات، گفتمان و فرهنگ‌سازی در جهت‌ رشد و پیشرفت همه‌ جانبه کشور برای رسیدن به تحول فرهنگی است.  
 
وی ادامه: جمهوری اسلامی ایران باید محکم و مقتدر در مقابل دشمن، توطئه‌ و کمبود‌ها ایستادگی کند با توجه به اهمیت رشد‌ علمی‌ در جهان‌، در صورتی که کشوری پیشرفت علمی داشته، می‌تواند به شکوفایی صنعتی رسیده و زمانی که این موضوع حل شود، می‌تواند منجر به تولید ثروت و قدرت در کشور شود.
 
معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی‌‌‌ کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به پیشرفت رشد علمی در کشور، گفت: تاکید ایشان به این دلیل است که موقعیت ژئوپولیتیک ایران نسبت به دیگر کشور‌ها از حساسیت بالایی برخوردار بوده، بنابراین باید استوار در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کرد، چرا که هدف آنها ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است، همواره باید تلاش تمامی دست‌اندرکاران در جهت تسریع پیشرفت علمی کشور باشد.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های وزیر علوم جدید، تصریح کرد: شخصی باید سکان وزارت علوم را در دست گیرد که اولویت اول را سرعت و شتاب رشد علمی مد نظر قرار داده و با توجه به اینکه دانشگاه از مسائل سیاسی و  اجتماعی در جامعه جدا نیست بنابراین دانشجویان باید نسبت به مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین المللی اشراف و تسلط  کامل داشته باشند.
 
گودرزی اظهار داشت: همواه دانشجو باید آگاه بوده که چرا انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده و اهدافش چیست، همچنین چه کسانی با کشورمان مشکل دارند با توجه به این موضوع دانشجویان باید نسبت به مسائل سیاسی آگاه باشند تا بتوانند با نگاه به آینده کشور و فضای سیاسی حرکت کنند.
 
وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها نباید فضای سیاسی بازی حاکم باشد، ادامه داد: چراکه این امر نباید موجب سوء استفاده دیگران قرار گیرد، ما باید دانشجو را سیاسی، صاحب تحلیل و به دور از سیاست‌زدگی تربیت کنیم.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی‌‌‌ کشور افزود: بستر فضای گفتگوی آزاداندیشی باید برای دانشجویان فراهم شود تا به راحتی بتوانند گفتگو کنند، البته نباید به مقدسات و ارزش‌های یکدیگر توهین شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به صورت جدی مطالبه ما از وزیر علوم بعدی این است که  نشاط علمی و سیاسی را در دانشگاه حاکم کند، امیدواریم وزیر علوم بتواند فضای علمی کشور را مدیریت و سرعت بخشد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.