وزیر علوم: رسانه ها تک جنسیتی را بزرگنمایی می کنند

زهرا تالانی: کامران دانشجو از تاسیس دانشگاه های تک جنسیتی حمایت کرد و گفت: ما از راه اندازی دانشگاه های تک جنسیتی و دانشگاه هایی برای دختران یا پسران استقبال می کنیم و قائل به این هستیم که فضا برای هر کدام از این دانشگاه ها که فراهم بود، باید دانشگاه تک جنسیتی راه اندازی شود.

او گفت: خوشبختانه دانشگاه های استان های البرز و سمنان از راه اندازی دانشگاه تک جنسیتی استقبال کرده اند که این موضوع خواست مسئولان استان یا مردم برای تاسیس این دسته از دانشگاه ها است.

دانشجو با تاکید بر اینکه در هر استان یا شهری امکان راه اندازی دانشگاه تک جنسیتی باشد باید این راه اندازی شود افزود: دانشگاه هایی برای دختران یا پسران خواسته همه است و باید به این موضوع اهمیت داد و هم اکنون برخی دانشگاه ها از جمله، نهاوند، کوثر و کاشان در حوزه های تک جنسیتی راه اندازی شده اند و ۸ دانشکده دخترانه به صورت اقماری فعال هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه برخی رسانه های داخلی و غربی دانشگاه های تک جنسینی را بزرگنمایی می کنند، گفت: حالا که ما داریم دانشگاه های تک جنسینی را تاسیس می کنیم رسانه های غربی هر چه می خواهند داد بزنند، از دید آنها ما کفر می گوییم، حتی برخی رسانه ها تیترهایی می زنند که به نظر من از غربی ها هم بدتر است و من به این دسته از رسانه ها می گویم هر چقدر خود را بکشید که ما در آن فضا حرکت کنیم، اما این اتفاق نمی افتد.

دانشجو گفت: ما در فضایی حرکت می کنیم که دین برای ما ترسیم کرده است و هر چقدر بیشتر عصبانی شوند و داد بزند ما بیشتر خوشحال می شویم و بیشتر می فهمیم حرفمان حق است هر چند به دنبال عصبانی کردن آنان نیستیم.

رتبه بندی بین اللملی مردود است
دانشجودرباره شاخص های رتبه بندی های بین المللی گفت: من این رتبه بندیها که در سطح بین اللمل می شود را قبول ندارم و رتبه بندی هایی که در داخل کشور برای دانشگاه صورت می گیرد براساس شاخص هایی است که رؤسای دانشگاه ها به آن تاکید دارند.

هر قدر دوست دارید هیات علمی جذب کنید
وزیر علوم درباره نحوه پذیرش هیات علمی دانشگاهها گفت:رؤسای دانشگاه ها باید هرقدر هیئت علمی نیاز دارند را جذب کنند و ما هم ردیف می دهیم. برخی دانشگاه ها گله می کنند که در پرداخت حقوق هیئت علمی ها مشکل وجود دارد در حالی که نگران این موضوع نباشید، زیرا پول آن می رسد.

وی ادامه داد: برخی گروه های آموزشی بهانه می آورند که این هیئت علمی ۵ مقاله ISI ندارد که تمام اینها همه قل و زنجیرهای بیخود است و باید برداشته شود اما باید مراقب بود که اساتید سکولار در دانشگاهها و هیات علمی وارد نشوند که حکمشان اخراج است. 

۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.