وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه همپای محراب بازدید کرد

‘سیدمحمد حسینی’ روز شنبه در ادامه سفر به کرمان با حضور در نمایشگاه همپای محراب از بخشهای مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان محصولات فرهنگ و هنری ارایه شده در این نمایشگاه قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: کارها و محصولات ارایه شده در این نمایشگاه خوب و قابل قبول است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برپایی اینگونه نمایشگاهها می تواند فرصت لازم را به هنرمندان توانمند و با استعداد بدهد تا با خلق آثار هنری، استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی گفت: بر این باوریم که در سراسر کشور جوانان و نوجوانان هنرمند و بااستعداد فراوانی وجود دارند که برگزاری نمایشگاههای مشابه علاوه بر کشف استعدادها و خلاقیتهای نهفته باعث وارد شدن آنها به عرصه هنر خواهد شد.

حسینی حمایت از هنرمندان جوان و نوجوان را برای ادامه فعالیت و ایجاد انگیزه در آنها برای خلق آثار هنری مورد تاکید قرار داد.

این نمایشگاه از ۱۰ رواق تشکیل شده که به ویژگیهای مختلف و شاخص مسجد، عکس،‌ آثار هنری، معنوی، دستاوردهای هنری و تجسمی اختصاص دارد.

رواق اثبات، رواق انعکاس، شبیه سازی مسجد با تمامی امکانات، نمایش وبلاگهای برتر جشنواره برتر عصر انتظار، ارایه محصولات هنری محلی، روستایی، شهری و عشایر از جمله بخشهای این نمایشگاه به شمار می روند.

در این نمایشگاه همچنین تعداد زیادی از اختراعات، ابداعات و ابتکارات خاص نخبگان مسجد معرفی و به نمایش در آمده که از آن جمله می توان به قفل سخت افزار، احیاگر قلب، ربات رهجو و دستگاه پرینتر لوجی(عیب یاب) اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه به منظور شرکت در چند برنامه فرهنگی و هنری به استان کرمان سفر کرد.ک/۲

۱۳۵۵/۷۴۴۴/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۴۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.