وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: همهی ادیان با رعایت آرامش نقشه توهین‌کنندگان را خنثی کنند

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

13-DSC_0101.JPG

نشست “احترام iبه پیامبران از دیدگاه کتب آسمانی”صبح امروز(پنج‌شنبه) برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نشست با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وصفی، مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیتهای فرهنگی، اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی، سروش‌پور از هموطنان زرشتی، مره‌صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، کشیش نرسسیان از هم‌وطنان ارمنی، وانیا سرگیز از هموطنان آشوری، گواهی، رییس مرکز پژوهش ادیان و در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع هتک حرمت iبه پیامبر اسلام برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره iبه اینکه بحث مهم احترام iبه پیامبران الهی ازکتب آسمانی را مطرح کرده‌ایم، گفت: iبه سبب اینکه آرامش، تهذیب و تزکیه نفس را iبه وجود بیاوریم باید iبه جای ضایع کردن حق دیگران آرامش حاکم شود.

وی با اشاره iبه اینکه همه جنگها iبه سبب منیت و خودخواهی انسان‌ها است افزود: اگر انسان‌ها روابط حسنه و صمیمت برگرفته از تعالیم اسلام را مد نظر قرار دهند و مشترکات را افزایش دهند دیگر جایی برای جنگ و نزاع باقی نمی‌ماند.

حسینی با بیان اینکه این امر در بحث اجتماع هم وجود دارد، خاطر نشان کرد: اگر قسط و عدالت اجتماعی را هم قبول کنیم و آنها را رعایت کنیم مشکلات جامعه کم می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در همهی ادیان الهی و کتب آسمانی iبه بحث همسایه تاکید ویژه‌ای شده است، افزود: انسان اول باید هم نوع خود را ببیند و بعد iبه خود توجه کند اینگونه جوامع پیشرفته‌ می باشند.

وی با بیان اینکه در وقت خود پیامبر نیز ایشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند ولی پیامبر یکبار هم با آنان برخورد اهانت‌آمیز نکرد، افزود: پیامبر iبه صلح و دوستی تاکید ویژه‌ای داشت حتی در فتح مکه که بعضی از اشخاص در صدد انتقام بودند پیامبر آن روز را روز رحمت و صلح نامید.

حسینی با اشاره iبه اینکه در هفته کتاب هستیم، خاطرنشان کرد: حتی در وقت جنگ رهبر انقلاب ایران تاکید ویژه‌ای بر این امر داشت که ای کاش وقتی برسد که اسلحه‌ها تبدیل iبه قلم شود.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از ادیان الهی بحث اهانت را نمی‌پذیرند، افزود: همهی ادیان نباید iبه اسم آزادی iبه دیگران توهین کنند و باید یک حریم برای انسانها بوجود آوریم تا در آنجا احساس امنیت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه نشست iبه مشکلات نشر، اشاره‌ای کرد و گفت: ما در این هفته با ناشران و صنعت‌گران چاپ دیدار خواهیم و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی با اشاره iبه تحریم‌هایی که در حال حاضر در آن وجود داریم گفت:تحریم دولتمردان غرب با کدامین مساله از حقوق بشر هماهنگ است.

حسینی با اشاره iبه اینکه همهی ادیان برای رسیدن iبه خوبیها باید رنگ خدایی بگیرند و از قوم، نژاد و رنگ پرهیز شود، گفت: زیرا این عوامل سبب اختلاف خواهد شد و باید بحث فطرت پاک آدمی را مبنا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه خوبی‌ها از نگاه همهی ادیان یکی است، خاطر نشان کرد: اگر همهی ادیان الهی در کنار یکدیگر باشند هیچ مشکلی پیدا نخواهند کرد زیرا آنها iبه دنبال قدرت نیستند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اشخاصی اینگونه توهین‌ها را می‌کنند که در جهل iبه سر می‌برند افزود: آنها علم اندک خود را با انبیای الهی مقایسه می‌کنند و اینگونه می‌شود که یک راه غلط را در پیش می‌گیرند.

حسینی با اشاره iبه اینکه آنها با استفاده از علم رسانه‌ این توهین‌ها را انجام می‌دهند، افزود: استفاده از فرهنگ رسانه سوء استفاده از آن است همانگونه که نباید از علم در جهتی نابودی بشر استفاده کنیم از فرهنگ (خط،تعزیه و امثال اینها) نباید در جهت توهین iبه مقدسات سایرین استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: همهی اشخاص دنیا نباید دین را سپر خود قرار دهند و iبه اسم دین هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. این سلسله توهین‌ها فقط مربوط iبه پیامبر اسلام نیست بلکه نسبت iبه سایر پیامبران هم شاهد این توهین‌ها بوده‌ایم و همهی ادیان باید با رعایت صلح، دوستی،‌محبت و آرامش نقشه آنها را خنثی کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.