وزیر فرهنگ و ارشاد دستور به بازگشایی خانه سینما داد/ مسئله خانه سینما یک مشکل صنفی بود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در نشست خبری ایوبی عنوان شد:

نشست خبری دکتر حجت‌الله ایوبی، معاون سینمایی و رییس سازمان سینمایی کشور با حضور اهالی رسانه و خانواده بزرگ سینمای ایران در ساختمان سمنان خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما هنرآنلاین؛ نشست خبری رئیس سازمان سینمایی کشور به مناسبت بازگشایی خانه سینما در حالی با اجرای محمدرسول صادقی، مدیر تازه روابط عمومی سازمان سینمایی آغاز شد که به سبب استقبال بسیار اهالی سینما و هنرمندان از این نشست، کار پوشش رسانه‌ای این جلسه را تا حدی بسیاری برای خبرنگاران حاضر با مشکل مواجه کرده بود.

بنابر این گزارش، در ابتدای این نشست رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه؛ با تمام وجود احساس شعف و شادی می‌کنم که در روز ملی سینما در خانه سینمای ایران گرد هم آمده‌ایم، گفت: از اهالی سینمای ایران تشکر می‌کنم که من را به عنوان مهمان ناخوانده پذیرفتند، من برای خدمت به اهالی نجیب سینمای ایران به میدان آمده‌ام و در این مدت با تمامی طیف‌های مختلف سینمایی دیدار کردم و دریافتم که چه روزهای سختی بر شما قبل است. اما به هر حال خوشحالم که همه اهالی سینما به خانه خود بازگشتند و اختلاف‌نظرهایی بر اهالی سینمای ایران حاکم شده بود که با همدلی آنها این مشکلات مرتفع شد. وقتی همه در کنار یکدیگر باشیم همه چیز آباد خواهد شد.

رییس سازمان سینمایی در ادامه با تشکر از زحمات اهالی مطبوعات گفت: از رسانه‌ها سپاسگزارم زیرا در آغاز کار من به عنوان معاونت سینمایی، بنده را همراهی کردند و یک اجماع نانوشته میان آن‌ها شکل گرفت و همگی تلاش کردند که مسئله خانه سینما حل شود.

ایوبی ادامه داد: بنده سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به شما ابلاغ می‌کنم که ایشان از همان روز اول بیشترین دیدار با اهالی سینمای ایران داشته‌اند و با پیگیری‌های ایشان مشکل خانه سینما بر طرف شد. دکتر جنتی عصر روز قبل به صورت مکتوب دستور بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌های خانه سینما را صادر کردند.

رییس سازمان سینمایی در ادامه یادآور شد: مسئله خانه سینما نه مسئله ارزش‌ها بود نه مسئله انقلاب اسلامی، دقت کنیم که چه واژه‌هایی را درخصوص بعضی از مسائل به کار می‌بریم. مسئله خانه سینما یک اختلاف صنفی کوچک میان سینماگران بود که به راحتی حل و فصل شد. باید حواسمان باشد که مسایل فرهنگی در حوزه فرهنگ بمانند و از آنها بهره‌برداری‌های سیاسی نشود. مسئله خانه سینما در تبلیعات نامزدهای محترم ریاست جمهوری هم به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به کار گرفته شد.

کاهش تصدی گری دولتی در سینما

ایوبی اضافه کرد: نماد مشارکت مردم در امور تشکیل انجمن‌ها و اصناف می باشند زیرا اصناف شکل سازمان یافته جامعه می باشند. دولت قصد دارد تصدی‌گری را کاهش دهد و این تصدی‌گری را به مردم واگذار کند. کاهش تصدی‌گری دولت باید در بحش فرهنگ بیشتر باشد زیرا تولیدات فرهنگی خارج از بخش فرهنگ به وجود می‌آید و لذا دولت باید فقط حامی و بازکننده امور باشد.

حجت‌الله ایوبی در ادامه با اشاره به اینکه نبود اعتماد مقابل بین مدیریت و سینماگران یکی از چالش‌های سال‌های قبل بوده است، گفت: اکنون این اعتماد دوباره در حال شکل‌گیری است و برای آنکه پایدار بماند باید مدیریت سینمایی کشور شفاف باشد. مطمئن باشید شما در این مدت شاهد مدیریتی شفاف خواهید بود.

رییس سازمان سینمایی در خصوص همکاری دولت با سینما و مردم گفت: سینما در کشور ما سه پایه اساسی دارد؛ پایه اول مدیریت و نظام حکومتی است، پایه دوم سینماگران می باشند و پایه سوم مردم می باشند اما در ‌نهایت این مردم می باشند که می‌خواهند سینمای ایران به دغدغه‌ها و ارزش‌های آن‌ها توجه کند از طرف دیگر آنچه برای سینماگران اهمیت دارد امنیت شغلی و شفافیت است.

دولت نباید عرضه و تقاضا منطقی در سینما را برهم زند

مدیریت دولتی باید شفاف عمل کند و پای مجوزهایی که صادر می کند تمام قد ایستادگی کند.دولت باید با توجه به مسائل اصلی سینما، پای سینما و مجوزهایی که می‌خواهد بدهد بایستند و باید در هنگام صدور پروانه‌هایی مثل پروانه ساخت دقت کند و بعد از آن حمایت کند.

ایوبی اضافه کرد: دولت نباید عرضه و تقاضا منطقی در سینما را برهم زند و این که سازمان سینمایی در تولید فیلم ها مشارکت داشته باشد بحثی است که در سازمان در حال بررسی است.

ایوبی در خصوص تولید فیلم‌های فاخر گفت: کشوری که می‌خواهد فقط فیلم‌های فاخر تولید کند، هیچگاه به موفقیت نخواهد رسید و وضعیت سالن‌های سینماهایش به خطر می‌افتد. سینمایی که سینمای اروپا خود را مدیون آن می‌داند نباید ده میلیون ورودی به سالن سینما داشته باشد.

ایوبی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین دربارهٔ اینکه کلید این خانه تا برگزاری مجمع عمومی پیش او خواهد ماند دربارهٔ آینده این اختلافات گفت: تا برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در اختیار سازمان سینمایی خواهد بود و کلید به هیچ کدام از یک طرفین دعوا تحویل داده نمی‌شود. اما من افق‌های روشنی را در برابر آینده سینمای ایران می‌بینیم. مشکلات خانه سینما حل شده است. وقتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور به حل مشکلات داده، فکر نمی‌کنم کسی بخواهد به این اختلافات دامن بزند.

انتهای پیام /


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.