وزیر فعلی ارتباطات: سرمایه‌گذاری تمام سهم دولت از درآمد اپراتورها در زیرساخت‌های ارتباطی‌

۰۵ تیرماه ۱۳،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات خواستار سرمایه‌گذاری تمام سهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه و ثابت در زیرساخت‌ها است و هفته دیگر در این زمینه در مجلس بحث خواهد شد.
 
محمدحسن نامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امسال به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد که تمام درآمد اپراتورهای تلفن ثابت و تلفن همراه، مستقیم در زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری هزینه و سرمایه‌گذاری شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تاکنون طبق روال سایر درآمدهای دولت، درآمدهای حوزه ICT نیز به خزانه بانک مرکزی واریز می‌شد.
 
وی گفت: کمیسیون صنایع که کمیسیون تخصصی حوزه ICT است و بیشترین متخصصانICT در این کمیسیون می باشند، تاکنون پشتیبانی خوبی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته و حتی پیشنهاد سرمایه‌گذاری مستقیم تمام درآمدهای حوزه ICT در زیرساخت‌ها، نظر آنها بوده است.
 
نامی گفت: از سوی دیگر همواره ۳ درصد درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه و ثابت برای توسعه خدمات عام مخابراتی در روستاها (USO) صرف می‌شد که هر سال این مبلغ توسط وزارت ارتباطات به خزانه واریز و سپس تخصیص می‌یافت؛ اما برای مثال سال قبل، بخشی از این مبلغ در رفت و برگشت از خزانه به وزارتخانه دچار مشکلاتی شد و کامل تخصیص نیافت.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای سال ۹۲ توانستیم از مجلس اجازه بگیریم که این ۳ درصد درآمدهای حوزه ICT بدون واریز به خزانه دولت، مستقیم توسط وزارت ارتباطات صرف توسعه خدمات عام اجباری در روستاها شود.
 
وی گفت: ‌امسال با هزینه‌کرد مستقیم این مبلغ توسط وزارت ارتباطات، طرح USO روستایی برای ۱۰ هزار و ۶۴۵ روستای  باقی‌مانده که عمدتاً کمتر از ۲۰ خانوار سکنه دارند اجرا می‌شود.
 
نامی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پیشنهاد وزارت ارتباطات سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصد درآمدهای ICT در زیرساخت‌ها بوده و امسال مجوز ۳ درصد درآمدها اخذ شده، هفته آینده در مجلس در این خصوص صحبت خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.