وزیر کشور: برای مقابله با حوادث طبیعی آمادگی کامل داریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ‘ مصطفی محمد نجار’ روز شنبه در نشست یکروزه شورای عالی مدیریت بحران که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: اجرای طرح جامع خطرپذیری، آمادگی مسوولان در مقابله با حوادث طبیعی را افزایش می دهد.

در طرح جامع خطرپذیری، مقابله با حوادث طبیعی ازجمله وقوع سیل، زلزله و خشکسالی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص می یابد، اظهار داشت: ایران از کشورهای حادثه خیز در دنیا است و همه دستگاه های ذیربط برای پیشگیری و مدیریت حوادث طبیعی باید دارای برنامه های مدون باشند.

محمد نجار ادامه داد: قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران فرصت زیادی برای مدیریت حوادث غیرمترقبه و تدوین سیاست‌های اصولی مقابله با بلایای طبیعی در اختیار مسوولان قرار داده است.

به گفته وی، جلوگیری و پیشگیری از وقوع حوادث و همچنین کاهش حوادث زیانبار، انجام اقدامات سریع و ارایه خدمات در هنگام بروز حادثه، حمایت‌های لازم برای بازگرداندن شرایط به اوضاع عادی و بازسازی و نوسازی مناطق حادثه‌دیده، چهارمرحله پیوسته مدیریت بحران در حوادث است.

وی تصریح کرد برای اجرای طرح جامع خطرپذیری، لرزه نیازسنجی‌های اطلاعاتی، تهیه نقشه خطرپذیری استان‌ها با مقیاس مناسب و تحلیل از آسیب‌پذیری بخشی از شهرها مانند تهران، تبریز، مشهد، همدان، کرمان، کرمانشاه و زنجان انجام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه نیازسنجی‌های اطلاعاتی طرح جامع خطرپذیری سیل و خشکسالی نیز صورت گرفته است، گفت: اجرای این طرح به ما اطمینان می‌دهد که در نقاط مختلف کشور چه حادثه‌ای رخ می‌دهد و مسوولان متناسب با نوع حادثه آمادگی‌های لازم انجام خواهند داد.

اجتمام **۹۰۲۲ ** ۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۰۱۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.