وزیر کشور به ترکمنستان سفر می کند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حضور در همایش بین المللی پناهندگان در جهان اسلام از مهمترین اهداف سفر مصطفی محمد نجار وزیر کشور و هیات همراه وی به ترکمنستان است.

دیدار و گفت وگو با قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان و مقامات عالی رتبه دولت این کشور از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور ایران به ترکمنستان است.

همایش بین المللی پناهندگان در جهان اسلام در روزهای ۱۰ تا ۱۲ ماه می میلادی به همت و سازمان دهی سازمان همکاری های اسلامی و دولت ترکمنستان با حضور بیش از ۵۰۰ نماینده از تمامی کشورهای سازمان همکاری های اسلامی در عشق آباد در سطح وزرای مربوطه (کشور و وزیر خارجه) کشورهای عضو این سازمان برگزار می شود.

در این همایش ۴۰ سازمان منطقه ای و بین المللی و نیز نمایندگان ناظر از ۲۱ کشور از جمله نمایندگان کشورهای روسیه، آمریکا، چین، اتریش و سایر کشورهای اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت.

پیش از این نیز وزیر کشور تابستان سال گذشته به عشق آباد سفر کرده و به صورت جداگانه با رییس جمهور، وزیر کشور و وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و گفت و گو کرد و ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری های دو جانبه، در خصوص توسعه و تعمیق همکاری های متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های دوجانبه با مقامات کشور ترکمنستان بحث و تبادل نظر کرد.

از سوی دیگر حضور وزیر کشور ایران در همایش بین المللی پناهندگان در جهان اسلام در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بیشترین تجربه میزبانی و مدیریت و حمایت از پناهدگان به ویژه پناهندگان کشورهای همسایه و اسلامی را داراست .

سیام**۷۳۷۸*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۸۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.