وزیر مسکن و شهرسازی: یکهزار کیلومتر آزادراه در کشور احداث شده است

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ایرنا، ˈعلی نیکزادˈ روز سه شنبه در آیین بهره برداری از فاز دوم پروژه انتقال آب و تصفیه خانه قم که با حضور ˈمحمود احمدی نژادˈ برگزار شد، افزود: دولت در حوزه ساخت آزاده راه و راه های اصلی و فرعی روستایی و شهری فعالیت گسترده داشته است.

وی اضافه کرد: در دولت نهم و دهم هشت هزار و ۳۳۷ کیلومتر بزرگراه، دو هزار و ۴۳۳ کیلومتر راه آهن و ۴۵ هزار و ۳۶۷ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مجموعا بزرگراه، آزادراه و راه روستایی، هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور در حال ساخت است.

نیکزاد همچنین در خصوص طرح کمربند ریلی قم گفت: با اجرای طرح ۶۰ کیلومتری ریل راه آهن در قم که امروز افتتاح شد، قطارهای باری و سپس مسافربری از شهر خارج می گردد که اثرات خوبی در زمینه محیط زیست و سایر مسایل به جای خواهد گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، با اشاره به اینکه مسکن مهر یک کار انقلابی، اسلامی و انسانی است که در دولت نهم و دهم محقق شد، تصریح کرد: با اجرایی شدن مسکن مهر، زمین از هزینه های ساخت مسکن حذف شد.

وی با بیان اینکه ۵۸ هزار و ۵۰۰ واحد شهری و روستایی در بافت فرسوده در دولت های نهم و دهم در استان قم ساخته خواهد شد، افزود: از این تعداد ۴۱ هزار واحد تاکنون ساخته شده و بقیه تا پایان امسال احداث خواهد شد.

هفت هزار و ۶۸ واحد مسکن مهر روز سه شنبه با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، در قم مورد بهره برداری قرار گرفت.

این واحدها شامل پنج هزار و ۵۱۵ واحد در منطقه پردیسان، ۳۶۴ واحد اجاره داری ۹۹ ساله شهرهای زیر ۲۵هزار نفر در شهر جعفریه، ۳۰۰ واحد در بافت فرسوده، ۷۶۹ واحد خودمالکین شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۱۲۰ واحد خودمالکین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی از جمله طرح انتقال آب به سرشاخه های دز قم، تصفیه خانه آب قم، کمربند ریلی و بیش از هفت هزار مسکن مهر روز سه شنبه به استان قم سفر کرده است.ک/۳

/۵۶۹/۷۴۰۴/ ۵۵۰/

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.