وزیر مشاور در امور خارجی هند: ایران شریک مطمئن دهلی در زمینه انرژی است

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به شرم الشیخ، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان و “احمد” وزیر مشاور در امور خارجی هند در حاشیه برگزاری نشست دفتر هماهنگی وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در شرم الشیخ ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی پیرامون همکاری های دو کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی از جمله جنبش عدم تعهد رایزنی کردند.

صالحی در این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه روند مناسبات و همکاری های دو کشور در مسیر خوبی قرار دارد و به خوبی پیش می رود.

وی تصریح کرد: اراده قوی موجود در دو کشور از عوامل مهم پیشبرد امور فیمابین بر مبنای ریشه ها و میراث مشترک دو ملت است.

وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک چارچوب مناسبی برای تنظیم همکاری های جامع دو کشور از جمله در حوزه انرژی است، اهمیت همکاری های چندجانبه و منطقه ای از جمله در زمینه ترانزیت، حمل و نقل در چارچوب کریدورهای ارتباطی در منطقه را خاطرنشان کرد.

وزیر مشاور در امور خارجی هند نیز در این ملاقات به علقه های فرهنگی و تمدنی دو ملت و سنت های مشترک اشاره کرد و گفت: خوشبختانه روابط و همکاری های دو کشور در کلیه زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و انرژی به خوبی پیش می رود.

وی با اشاره به سیاست ها و برنامه های هند در حوزه انرژی تصریح کرد: جدا از مناسبات ریشه ای دو ملت و دو کشور همکاری های ایران و هند در حوزه انرژی بسیار مهم است و این همکاری ها در جهت منافع مردم هند و نهایتا دو کشور و منطقه است.

وزیر مشاور در امور خارجی هند، ایران را شریک مطمئن در همکاری های اقتصادی و انرژی توصیف کرد.

این مقام هندی همچنین سفر اخیر هیئت تجاری ایران به دهلی نو را موفقیت آمیز توصیف کرد.
لازم به ذکر است معاون وزیر خارجه قزاقستان نیز در دومین روز نشست وزرای خارجه عدم تعهد در شرم الشیخ با علی اکبر صالحی دیدار و رایزنی کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.