وزیر نفت از دو طرح مهر ماندگار درعسلویه بازدید کرد

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ‘رستم قاسمی’ در این بازدید از مراحل مختلف ساخت و راه اندازی بخش های مختلف این دو پالایشگاه دیدن کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرای آن ها قرار گرفت.

بر اساس این گزارش وزیر نفت پس از این بازدید در نشستی با مدیران و پیمانکاران این دو طرح مهر ماندگار، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیران ارشد شرکت های ایدرو، پترو پارس، ایزوایکو، صف، نفت و گاز آریا شهاب، مهندسی و ساختمان صنعت نفت (اویک) و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران راهکارهای لازم برای شتاب بخشیدن به اجرایی شدن این پروژه‌ها را بررسی کردند.

طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با هدف تولید ۵۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تصفیه شده در روز برای تزریق در شبکه سراسری کشور، تولید سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع (ال.پی.جی)، تولید سالانه یک میلیون تن اتان برای خوراک و مصرف واحدهای پتروشیمی، استحصال روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد در دست اجراست.

همچنین با بهره برداری از فازهای ۱۷ و ۱۸ روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در روز، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز، ۴۰۰ تن گوگرد در روز، ۱۰۵ میلیون تن ال پی جی در سال و یک میلیون تن اتان در سال تولید می شود.

ک/۱/۵۳۹/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۱۹۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.