وزیر نیرو: آبرسانی وضعیت مطلوبی دارد

۳۱فروردین۱۳،

2207.jpg

وزیر نیرو اظهار کرد: آبرسانی نسبت به قبل وضعیت مطلوبی دارد و در تمام استان‌ها طرح‌های آبرسانی به اتمام رسیده به جز یکی دو استان که آن‌ها نیز به زودی به پایان می‌رسند.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجید نامجو در مراسم بهره‌برداری کامل تونل‌های انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود گفت: امروز مردم بیشتر به دنبال کیفیت آب می باشند و باید انتظارات مردم را برآورده سازیم.

وی با اشاره به این که پس از انتقال آب به قم دو کار باید انجام شود گفت:‌ باید از آب به خوبی استفاده شود چرا که اگر مدیریت مصرف نباشد همین آب هم کافی نخواهد بود.

وزیر نیرو با بیان این‌که سرانه مصرف آب مردم قم ۱۷۰ لیتر در روز به ازای هر نفر است گفت: این سرانه مصرف باید برای مردم کشور الگو باشد. در کاشان نیز سرانه مصرف آب به ازای هر نفر ۱۱۰ لیتر در روز است.اگر مصرف را مدیریت نکنیم باید دوباره سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در بخش آب صورت گیرد.

نامجو با بیان این‌که در حال حاضر برای آبرسانی مجبور به وصل شدن به دریاها شده‌ایم گفت: این کار هزینه‌ سنگینی را می‌طلبد. امیدواریم در افق طراحی شده کارها به پایان رسد تا سرمایه گذاری دولت برای افق‌های بالاتر دنبال شود.

میانگین بارندگی نسبت به سال قبل ۱۵ درصد مثبت شد

وی با اشاره به این‌که در سال آبی جاری ۲۰۳ متر مکعب بارندگی داشتیم گفت: میزان بارندگی نسبت به درازمدت سه درصد منفی اما نسبت به سال قبل ۱۵ درصد مثبت شده است.باید تلاش کنیم از منابع خدادادی درست استفاده کنیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: ما غرق در نعمتیم چون از اول سال پروژه‌های بزرگی که می توان از آن‌ها به عنوان حماسه یاد کرد افتتاح و یا آغاز شد از جمله پروژه سد بختیاری که بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان است و ارتفاع آن ۳۲۵ متر خواهد بود.

نامجو با اشاره به این که دیروز بلندترین سد خاکی و پیچیده‌ترین سد خاکی‌ای که در کشور اجرا کردیم افتتاح شد گفت: سد گتوند علیا به عنوان ابر پروژه در پروژه‌های وزارت نیرو محسوب می‌شود و حجم آب را با اجرای این پروژه به بالای ۲۰ میلیون متر مکعب رساندیم که در مقایسه با کل ظرفیت سدها حدود ۴۰ درصد است.

افتتاح دو پروژه از ۲۰ پروژه

وی با اشاره به این که امروز دومین از ۲۰ پروژه‌ای که آماده افتتاح است به بهره برداری رسید گفت: ارزش ۲۰ پروژه وزارت نیرو که برای افتتاح آماده شده‌اند بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال است.

وزیر نیرو با اشاره به بهره برداری کامل از تونل‌های انتقال سرشاخه‌های دز به قمرود که امروز با حضور رییس جمهوری صورت گرفت گفت:‌من و همکارانم در وزارت نیرو تلاش می‌کنیم تا برنامه آب و برق جلوتر پیش رود چرا که اگر به تاخیر بیفتد همه کارها در کشور دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.