وزیر نیرو خواستار مشارکت مردم در اجرای طرح های آبی شد

‘ مجید نامجو ‘ عصر روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از حدود ۱۱ هزار واحد مسکن مهر مازندران در محل مجتمع ۳۰۰ واحدی مسکن مهر اوشیب شهرستان بابل ، افزود : اگر منتظر خزانه دولت به منظور تامین اعتبار باشیم ، طرح های آبی اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد : خرید تضمینی آب با مشارکت مردم باید گسترش یابد.

وزیر نیرو با اشاره به این که دولت اختیار فروش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق را به وزارت نیرو داده است ، گفت : امسال نیز با فروش اوراق می توانیم با مشارکت مردم طرح های آبی را به اجرا درآوریم.

وی آمادگی وزارت نیرو را برای فروش اوراق مشارکت به مردم اعلام کرد و افزود : طرح های آبی و برقی نیازمند اعتبار کلان است.

نامجو با اهمیت اجرایی شدن طرح آبرسانی به شهرهای مختلف کشور از جمله شهرهای گروه الف مازندران اشاره کرد و گفت : هر چند طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران از طرح های مهر ماندگار است ، اما برای تامین منابع آن نیازمند مشارکت مردم در خرید اوراق هستیم.

وی گزارشی از طرح های در دست اجرای وزارت نیرو ارائه کرد و اظهار داشت : همزمان با هفته دولت امسال یکهزار و ۹۷۱ طرح برقی با ۲۶ هزار میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

نامجو تعداد طرح های افتتاح شده بخش آب در هفته دولت را ۱۵۰ مورد اعلام کرد و افزود : شش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز در این بخش هزینه شده است.

وی با بیان این که وزارت نیرو در کنار مسکن مهر حضوری فعال و مطلوبی داشته است ، ادامه داد : هیچ یک از طرح های مسکن مهر بدون تامین آب و برق افتتاح نشده است.

وزیر نیرو با بیان این که ۲۷۰ طرح این وزارتخانه جز طرح های مهر ماندگار تعیین شده است ، گفت : هشت طرح از این طرح ها مربوط به مازندران است.

وی استفاده از فاینانس خارجی با هدف اجرای پروژه شبکه گذاری آبیاری در پایین دست سدها را از دیگر برنامه های در دست اجرای وزارت نیرو اعلام کرد و افزود : یکصد میلیارد ریال طی پنج سال برای اجرای این پروژه مهم با همکاری کشور چین سرمایه گذاری می شود.

نامجو استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در وزارت نیرو را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت : از محل این صندوق برای ۱۶ نیروگاه بخش خصوصی ۳/۳ میلیارد دلار تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی به واگذاری ۴۴ نیروگاه کشور در قالب اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود : یکصد شرکت در بخش آب و برق نیز در قالب این قانون به بخش خصوصی واگذار شده است.

وزیر نیرو از رشد ۹۶ درصدی اعتبارات بخش آب و برق استان مازندران در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : امسال یکهزار و ۱۹۷ میلیارد ریال به طرح های آب و برق استان مازندران تخصیص یافته است.

وی به برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران و نقش وزارت نیرو در تامین برق این اجلاس اشاره کرد و افزود : مشکلی در تامین برق این اجلاس ایجاد نشده است.

نامجو به رایزنی های صورت گرفته برای جلب همکاری کشورها در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و گفت : در حاشیه این اجلاس رایزنی هایی با کشورهای ترکمنستان ، ارمنستان ، هند و پاکستان صورت گرفته است.

در این مراسم ۱۰ هزار و ۷۱۴ واحد مسکن مهر شامل هشت هزار و ۷۷۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ، یکهزار ۳۵۵ نفر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۵۸۰ واحد در بافت فرسوده استان مازندران به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

ک/۳۲۵۸۵/۱۶۵۴ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۷۲۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.