وزیر ورزش و هیات مدیره ای که با شعارهایش نمی خواند/ این بار سلیمی کاشانی حمید استیلی شده؟

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – وزارت ورزش سرانجام هیات مدیره جدید پرسپولیس را انتخاب کرد ، هیات مدیره ای که قرار است برای یک سال با پول هایی که اسپانسر بی نامش هزینه می کند ، خوش باشد. هیات مدیره ای که امیر خادم دربارهٔ اش می گوید غیر سیاسی ترین هیات مدیره تاریخ این باشگاه است!

مهدیه جباری: اینکه وزیر ورزش کجای مناسبات هیات مدیره جدید پرسپولیس قرار می گیرد را کسی نمی داند. اینکه با چه منطقی این تیم گزینش شده اندهم حلقه ای مفقوده است. از اینکه حمید استیلی کجای مناسبات پرسپولیس قرار می گیرد که هر گروه صاحب سرمایه ای در مسیر پرسپولیس باشد ، او هم در صف مقربین است را هیچ کس نمی داند. فرقی هم ندارد حبیب کاشانی با احمدی نژاد حساب و کتابی داشته باشد تا عزم حضور در فوتبال کند یا مسیر باد دولت ، رویانیان را سر سفره پرسپولیس بنشاند و یا اینکه اصلا دولت عوض شود ، نوبت به اعتدالیون شود. آنهایی که شعارشان ورزشی سازی ورزش است و خصوصی سازی . بعد اما وقت عمل که می شود بنای تیمداری بر می دارند و وزارت متولی ورزش شان عزم انتخاب مدیر می کند. حمید استیلی به هر روی هست . فرقی هم ندارد که پول از خزانه دولت باشد ، حسین هدایتی ، محمد رویانیان ، حبیب کاشانی و قالیباف یا اصلا دولت حسن روحانی. او از کمک مربی شروع می کند و حالا عضو هیات مدیره می شود. شاید هم کمی بعد مدیرعامل.

سه گانه محبوب مردم در پرسپولیس خارج از گود هستند. علی پروین ، علی دایی و محمد دادکان. دولت بنا به سخنان شخص رئیس جمهور برای ورزش قرار بود تنها یک هدف داشته باشد. کمک گرفتن از ورزشی ها برای اداره ورزش. حالا ورزشی های هیات مدیره پرسپولیس زادمهر و استیلی هستند دو پیشکسوت تیم که کمتر سابقه ای در مدیریت اجرایی دارند. در کنارشان چهره هایی که کمتر سنخیتی با فوتبال دارند از مصطفی سلیمی اصلاح طلب که حالا در کنار حمید استیلی پارتنر او شده و درست همان نقشی را بازی می کند که روزگاری حبیب کاشانی در کنارش بازی می کرد یا اصغر مونسان مدیرعامل کیش که هیچ سنخیتی با ورزش ندارد و چهره هایی این قدر ناشناخته در ورزش مثل کاظم پور و خواجه وند که حتی در گوگل هم به سختی می توان برای شان اطلاعاتی بدست آورد.

این ها گروه مدیریتی پرسپولیس هستند که قرار است از محمد پوستی ، پاساژ سازی که فیلم هم می سازد ، پولی نزدیک به ۴۰ میلیارد برای یک سال بگیرند و تیمداری کنند. تیمی که وزیر وعده داده قراردادهای میلیاردی نبندد. باید قرارداد بازیکنانش در مجموع ۱۰ میلیارد باشد که تناسبی داشته باشد با ادعاهای قبلی وزارت ورزش برای مبارزه با اسراف در فوتبال. آنهایی که قرار است پول فوتبال را از خود فوتبال در بیاورند. این اتفاق عملی می شود؟ شاید بی دلیل نیست که پروین پوزخندی می زند و می گوید بگذارید زمان همه چیز را مشخص می کند. وزیر ورزش این بار نمی تواند از مسئولیت هایت مدیره ای که انتخاب کرده شانه خالی کند. اگرچه او در این چیدمان شاید کمترین سهم را برای خودش در نظر گرفته و مشاورانش چون طاهری و خادم سهمیه بیشتری دارند. اینکه یک حقوقدان یا یک مدیر دولتی که محل خدمتش ۲٫۵ ساعت پروازی با تهران فاصله دارد چه کمکی می تواند به پرسوپولیس داشته باشد پرسش هایی هستند که وزیر باید پاسخگوی شان باشد. لیست جدید هیات مدیره پرسپولیس شاید استرسی بزرگ به هواداران این تیم وارد کرده باشد اما این حسن را برای اعضای جدیدش دارد که آنها از این پس به چهره های شناخته شده تبدیل می شوند. حالا پرسپولیسی که ۶ سال است هیچ گاه قهرمان لیگ نشده می تواند یک سال دیگر هم عنوانی بدست نیاورد ، چون باز هم خصوصی نشده و تیمداری دولتی هم که منتقدان زیادی دارد! حالا دوستان وزارت ورزش پس از شوکه کردن همه اهالی فوتبال ایران ، می توانند با فراغ بال به سراغ چینش هیات مدیره استقلال بروند و شاید با چنین ترکیبی ، آنجا هم همه را در شگفتی فرو ببرند.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.