وزیر پیشین اقتصاد روسیه: حوزه یورو متلاشی می شود

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو ‘صدای روسیه’، کودرین روز شنبه گفت: جهان در آستانه فروپاشی اقتصادی است و بحران مالی یونان که تا امروز حل نشده است، همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.

وی پیش بینی کرد که یونان از حوزه پولی یورو خارج شود و به دنبال آن اقتصاد اسپانیا با مشکلات بیشتری مواجه شود.

وزیر اقتصاد پیشین روسیه که به معمار اقتصادی این کشور در یک دهه اخیر شهرت دارد، پیش از این نیز نسبت به خطرات بروز موج جدیدی از بحران اقتصادی جهانی هشدار داده و گفته بود: بحران شدید مالی در انتظار اروپا است.

وی اظهار داشت: جهان در نیمه نخست سال جاری میلادی در آستانه گسترش یک بحران جدی مالی قرار گرفت که هنوز راه حلی برای آن پیدا نشده است. یونان باید برنامه ی اقتصادی تعیین شده برای این کشور را اجرا کند. ما می خواهیم شاهد اجرای این برنامه برنامه در یونان باشیم اما چنین برنامه ای غیرقابل اجراست.

کودرین اضافه کرد: حتی اگر آلمان نرمش نشان دهد و شاخص های برنامه اقتصادی تجویز شده برای یونان را تعدیل کند، باز هم مشکل یونان حل نمی شود و این مشکل هم اکنون به کشورهای دیگری چون اسپانیا و ایتالیا سرایت کرده است‌.

وی تشریح کرد: در واقع پیشگیری از این امر غیرممکن است. زمان از دست رفته است و به همین علت ما جدی ترین بحران مالی و اقتصادی را در اروپا خواهیم داشت که حداکثر در یک سال آینده شکل خواهد گرفت. تدابیر توسعه مالی، بحران را عقب می اندازد، اما این بحران بالاخره فرا خواهد رسید.

وزیر اقتصاد پیشین روسیه گفت: من امروز در اروپا اجماع سیاسی را در زمینه ی تحلیل شرایط کنونی و تصمیم گیری سریع و مناسب برای حل مشکلات جاری مشاهده نمی کنم.

اروپام/۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۷۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.