وزیر کار در مجلس نهم استیضاح می شود؟

جوان آنلاین-سحررحیمی: هنوز از یاد ها نرفته است که مجلس هشتم چگونه فریب دولتی ها را خورد و استیضاح وزیر کار را در دقیقه ۹۰ پس گرفت.

بعد از ماجرای قول شرف سعید مرتضوی مبنی بر استعفا بود که وی نه تنها استعفا نداد بلکه برکنار هم نشد و همچنان در سازمان تامین اجتماعی ریاست می کند بدون آنکه نگرانی خاصی برای پست جدیدش داشته باشد چرا که همه راه ها قبلا امتحان شده.از تهدید به افشاگری علیه مرتضوی در صحن علنی مجلس تا استیضاح وزیر کار که در دقیقه ۹۰ لغو شد.

در هر حال این انتصاب جنجالی کش و قوس های فراوانی به همراه داشت. حتی صحبت از کارگروه حل اختلاف متشکل از چهار نماینده مجلس، سه نماینده دولت، سه حقوقدان و سه عضو شورای نگهبان بود تا شاید بتوانند گره کور این ماجرا را باز کنند و دولت را برای برکناری مرتضوی قانع کند تا قال قضیه کنده شود و همه چیز به جای اول برگردد.

با این وجود نه کارگروه حل اختلاف قوا، نه حکمیت احمد توکلی و نامه حداد عادل موثر واقع نشد و در واقع مجلس این بارهم فریب دولت را خورد و در عین ناباوری افکار عمومی به یک قول شرف اکتفا کرد و از استیضاح وزیر کار پا پس کشید تا سعید مرتضوی میز ریاست را از دست ندهد.

حالا اما در حالی که زمان اندکی به پایان مجلس هشتم باقی مانده است و در این مدت کوتاه باقی مانده، مجلس باید لایحه بودجه سال ۹۱ را به سرانجام برساند، گروهی از نمایندگان استیضاح کننده وزیر کار اعلام کرده اند اگر سعید مرتضوی برکنار نشود ، وی در مجلس نهم استیضاح خواهد شد.

اطلاعیه عجیب و نادر که برای اولین بار استیضاح یک وزیر را که در یک مجلس اعلام وصول شده به مجلس بعدی ارجاع می دهد تا خیال وزیر کار چندان هم آسوده نباشد.

جمعی از استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای خطاب به مردم ایران اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت.

متن اطلاعیه برخی از نمایندگان استیضاح کننده عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این شرح است:

“ملت بزرگ ایران ، کارگران شریف؛

درباره استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به علت صدور حکم سعید مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی صورت گرفته بود به اطلاع می رسانیم که چون دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی به شکایت نمایندگان در همین زمینه است و امید زیادی به لغو این حکم غیر قانونی توسط آن نهاد حقوقی وجود دارد و نیز چون اکثریت امضا کنندگان استیضاح به لطف خدا و به رای مردم در مجلس نهم خدمتگزار مردم شریف ایران و کارگران شریف خواهند بود در صورت لزوم استیضاح در مجلس بعدی قابل پیگیری خواهد بود.

والسلام

احمد توکلی، علی مطهری، محمد دهقان، الیاس نادران، علی رضا زاکانی،مسعود پزشکیان، حسین نجابت”

با این اطلاعیه به نظر می رسد تها دیوان عدالت اداری است که می تواند وزیر کار را از حضور در صحن علنی مجلس نهم نجات دهد و با برکناری مرتضوی قائله را ختم کند وگرنه مجلس نهم کار خود را با استیضاح یک وزیر دولتی آغاز خواهد کرد.

جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.