وسوسه ثروت گریبان سارقان را گرفت

دو پسر نوجوان که برای یکشبه پولدار شدن با سد کردن راه مردم در مناطق شمال تهران با چاقو آنها را تهدید کرده و اموالشان را می‌دزدیدند، از سوی ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی دستگیر شدند.
 
به گزارش جام‌جم، شامگاه دوم مهر امسال ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی هنگام گشتزنی در شمال تهران به دو نوجوان که با یک موتورسیکلت قرمز که پلاک آن دستکاری شده بود، در حرکت بودند، ظنین شده و با اخطار از آنها خواستند توقف کنند و مدارکشان را به پلیس نشان دهند، اما آنها بدون توجه به این اخطار‌ها بسرعت از محل متواری شدند.
 
ناکامی در فرار
 
به دلیل سرعت بالا موتورسیکلت به درون جوی آبی سقوط کرد. در این موقع ماموران هر دو نوجوان را از جوی آب بیرون آوردند و به کلانتری منتقل کردند. این در حالی بود که در بازرسی از آنها یک قبضه قمه، انبردست و پیچ‌گوشتی کشف و ضبط شد.
 
متهمان در بازجویی مقدماتی ادعا کردند به دلیل نداشتن گواهینامه با دیدن پلیس ترسیده و متواری شده‌اند؛ اما در رابطه با نگهداری قمه و دیگر وسایل کشف شده از آنها، سکوت کردند.
 
ردپای متهمان در پرونده‌های سرقت
 
ماموران که احتمال می‌دادند این دو نوجوان مرتکب سرقت شده‌اند، به بررسی پرداختند و متوجه شدند، از شهریور امسال چند سرقت در سطح مناطق شمالی تهران اتفاق افتاده که در آن راکبان یک دستگاه موتورسیکلت که دو نوجوان بوده‌اند، با سد کردن راه مردم و تهدید آنها، پول و اموالشان را دزدیده‌اند.
 
با به دست آمدن این سرنخ و بررسی تصاویر رایانه‌ای از متهمان معلوم شد دو نوجوان بازداشت شده همان سارقان تحت تعقیب پلیس هستند.
 
بنابراین با احضار شاکیان به کلانتری ۱۰۳گاندی تهران و در مواجهه حضوری با متهمان نوجوان، آنها را شناسایی کردند.
 
مالباخته در دام دزدان خشن
 
یکی از شاکیان گفت: هنگام گذر از پل عابر پیاده بودم که دو نوجوان از دو طرف پل به من نزدیک شدند و در حالی که چاقو به دست داشتند، مرا به مرگ تهدید کردند. قصد مقاومت مقابل آنها را داشتم که به سمتم حمله‌ور شده و بشدت کتکم زدند که نقش زمین شدم.
 
وی اضافه کرد: در همان موقع سارقان کیفم را که در آن مدارک خودرو، گوشی تلفن همراه،کارت سوخت و مبلغی پول بود، دزدیدند و پس از کتک زدن دوباره من متواری شدند. پنج دقیقه بعد مردی که در حال عبور از پل بود، مرا به مرکز درمانی انتقال داد.
 
در ادامه تحقیقات دو مرد دیگر نیز که از شاکیان این دو متهم بودند گفتند که دو سارق نوجوان با سد کردن راهشان در خیابان‌های شمال تهران، با قمه تهدیدشان کرده و پول، اموال و مدارکشان را دزدیده‌اند.
 
با اطلاعات به دست آمده از شاکیان، دو متهم نوجوان بازجویی شدند و این بار به دزدی‌های سریالی در شمال تهران اعتراف کردند.
 
اعتراف به سرقت و زورگیری
 
یکی از متهمان گفت: در کارگاهی با پدرم کار می‌کردم. چندی پیش در پی اختلافی که با هم پیدا کردیم دیگر سر کار نرفتم و در خیابان‌ها پرسه می‌زدم و آخر شب به خانه می‌رفتم. برای این‌که پولدار شوم، تصمیم گرفتم سرقت را تجربه کنم. بنابراین با دوستم که بتازگی مادرش برای او یک موتورسیکلت خریده بود، موضوع را در میان گذاشتم و به هم قول دادیم با سرقت یکشبه پولدار شویم.
 
متهم اضافه کرد: شب‌ها در مناطق شمالی تهران تردد می‌کردیم و با دیدن افراد تنها در خیابان یا پل عابر پیاده راهشان را سد کرده و با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه، پول، کارت عابربانک و مدارکشان را سرقت می‌کردیم و در صورت مقاومت مالباخته‌ها، کتکشان می‌زدیم. حتی افرادی را که قصد داشتند با خودرو از پارکینگ منازلشان وارد یا خارج شوند را شناسایی می‌کردیم و با تهدید چاقو اموال درون خودرویشان را می‌دزدیدیم و متواری می‌شدیم.
 
بنابراین گزارش، در پی اعتراف متهم، دیگر همدست او نیز به دزدی و زورگیری‌های سریالی اعتراف کرد. برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی ازآنها ادامه دارد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.