وسوسه خواندن، ستاره ها سینما را رها نمی کند !

ارسال برای دوستان
عکس های جذاب امروز

وسوسه خواندن، ستاره ها سینما را رها نمی کند !

تماشا: دهه هشتاد اوج تب و تاب جوانان ایرانی برای رسیدن به دنیای بازیگری بود ولی آغاز دهه نود سرزمین هنر رنگ دیگری به خود گرفت.

هنرمندان بیکار ننشستند و علاوه بر بیزینس های شخصی خود به شاخه های دیگری از هنر به خصوص موسیقی روی آورده اند. اگرچه در کارنامه بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی و محمدرضا گلزار پیش از ورود به هنر هفتم فعالیت های موسیقی به چشم می خورد، اما موج گرایش هنرمندان به سمت موسیقی اخیرا شدت بیشتری پیدا کرده و بازیگران سعی دارند پایه محبوبیت خودشان را از این طریق محکم تر کنند. این مسئله اگرچه می تواند در میزان محبوبیت بازیگران سینما تاثیرگذار باشد ولی باید دید آیا دنیای موسیقی هم با روی باز از این مسئله استقبال می کند یا خیر.

با انتشار آلبوم بازیگرانی چون محمدرضا هدایتی، بهرام رادان و خبر در راه بودن آلبوم محمدرضا فروتن و مهران غفوریان و حضور ستارگان زن سینمای ایران در عرصه موسیقی بر آن شدیم تا در نگاهی کوتاه سراغ بازیگرانی برویم که از دور یا نزدیک دستی هم در آتش دنیای موسیقی دارند.

ابوالفضل پورعرب

شاید باورتان نشود ابوالفضل پورعرب هم آهنگساز بود و هم ترانه سرا. او همراه ستار اورکی که یکی از نزدیک ترین دوستان بابک بیات بود، فعالیت موسیقی را شروع کرد. او حتی برای تئاتر «خسیس» آهنگسازی کرد. پورعرب گاهی ترانه سرایی هم می کند و تا الان فقط ترانه های خودش را دکلمه کرده است.

خسرو شکیبایی

آنها که خیلی اهل آلبوم خریدن نیستند، صدای خاص و جذابش را در سریال «خانه سبز» حتما به یاد دارند. افشین موذنی او را به بازار موسیقی دعوت کرد و دکلمه آلبوم هایی چون «نامه ها و نشانی ها» ، «مهربانی»، «پریشانی» و «مسافر» نتیجه همین دعوت بود.

پرویز پرستویی

قدیمی ترین تجربه پرستویی در زمینه موسیقی به دکلمه در آلبوم «دوستت دارم» ناصر عبداللهی برمی گردد. پیش از آن با رسول نجفیان همکاری و در آلبوم «بی بی جان» ترانه های نجفیان را دکلمه کرده بود. در آلبوم «بابایی» هم روی آهنگ های بیژن مفید، اشعاری را دکلمه کرده است. نمک های خوانندگی اش در فیلم سینمایی «شوخی» را هم که حتما یادتان هست.

فتحعلی اویسی

بعد از خداحافظی با سینمای اکشن و روی آوردن به کارهای طنز، انگار موسیقی هم برایش یک تفریح جدی شد. آنقدر جدی که چند سال پیش با محمد خاکپور هم کنسرت برگزار کرد. صدای او را در این چند سال اخیر تیتراژ سریال ها زیاد شنیدیم. همین اواخر هم در فیلم سینمایی «چگونه میلیاردر شدم» خواند. از او و پسرش، آلبوم موسیقی به نام «خونه دل» در بازار موسیقی موجود است.

مهران مدیری

فردین خلعتبری، آهنگساز، به مدیری پیشنهاد کرد که خواننده شود و به این ترتیب فعالیتش در عرصه موسیقی هم شروع شد. سال ۷۹ که «از روی سادگی» به عنوان اولین آلبومش منتشر شد، کم کم به خواندن تیتراژهای سریالی روی آورد و به فکر برگزاری کنسرت افتاد تا آنجا که برگزاری کنسرتی در برج میلاد و دیگری در امارات و حضور در ارکستر سمفونیک از تجربه های جالب این هنرمند شد.

او سال گذشته با گروه موسیقی دارکوب هم همکاری داشت و در جشن خانه سینما همراه با دیگر هنرمندان، برای اهالی سینما یک دهان خواند.

محمدرضا فروتن

صدایش اولین بار در فیلم سینمایی «شب یلدا» شنیده شد و آنها که فقط تعریفش را شنیدند، موسیقی فیلم را از اینترنت دانلود کردند. همین انگیزه ای شد برای انتشار آهنگ های این فیلم اما این انتشار هیچ وقت عملی نشد.

با اینکه فروتن قبل از بازیگری کلاس آواز می رفت اما سال ها بی خیال موسیقی شد تا همین چند ماه پیش که خبر آمد تصمیم گرفته با همکاری بابک زرین و سیروان خسروی آلبومی را روانه بازار کند.

شهاب حسینی

همچنان بازیگر است و اگر دستی هم به موسیقی برده، خیلی جدی به آن نپرداخته است. مدتی در گروه «سون» با امین زندگانی و امیرحسین مدرس اشعاری را دکلمه کرد. اما موسیقی برایش جنبه تجاری نداشت و بیشتر دلی به آن نگاه می کرد و می کند.

حامد بهداد

بهداد در گروه دارکوب می خواند و کنسرت هم برگزار کرده است. این بازیگر اخیرا خیلی جدی تر موسیقی را دنبال می کند و خودش تک آهنگ هایی را منتشر کرد. «تاریک تاریکم» و «مثل یه کابوس» از جمله این تک آهنگ هاست. همین چند روز پیش هم قطعه «سرو چمان» از او منتشر شد.

محمدرضا گلزار

قبل از سینما و بعد ازت آن همچنان فعال در عرصه موسیقی بوده و هست. با گروه آریان چهره شد. همان موقع هم نام محمدرضا گلزار از گروه آریان جدا بود. بعد از شروع فعالیت بازیگری و جدایی اش از گروه آریان به گروه دارکوب پیوست و آنجا بعد از یک هفته نواختن پرکاشن را آغاز کرد.

تجربیات موفقی را هم در این زمینه دارد. او سپس با تاسیس گروه «ریزار» اولین کنسرت مشترک را با سهراب پاکزاد و امیر طبری به همراه بابک جهانبخش و مازیار فلاحی برگزار کرد. فعالیت های او در این گروه که خودش سرپرست آن است، همچنان ادامه دارد.

مهران غفوریان

بازیگر طنزی که بیشتر در مجموعه «زیر آسمان شهر» ادای خوانندگی را درمی آورد و بعد از آن هم خبر افسردگی اش دهان به دهان پیچید، مدتی است که سراغ دنیای موسیقی آمده.

گویا غفوریان این روزها مشغول ساخت اولین آلبومش است. او با همکاری مهدی غفوریان به عنوان آهنگساز آلبوم تازه ای را روانه بازار خواهد کرد که در روزهای گذشته یکی از آهنگ های این آلبوم در سایت ها رونمایی شد.

نیکی کریمی

سال ۸۲ کاستی را با نام «تولدی دیگر» متشکل از مجموعه اشعار برگزیده فروغ فرخزاد منتشر کرد. بعد از آن کار جدی از این بازیگر مشاهده نشد و همان طور که خودش هم می گوید دکلمه این اشعار یک کار ذوقی بوده است.

پگاه آهنگرانی

موسیقی رشته تحصیلی اش است و در کودکی به جای رفتن به مدرسه عادی، در مدرسه موسیقی درس خواند. یعنی پیش از ورود به عرصه بازیگر، کار موسیقی انجام می داد. پگاه آهنگرانی در نوازندگی ویلون سل تخصص دارد. او در فیلم سینمایی «زندان زنان» تبحرش را نشان داد. همچنین در فیلم سینمایی «آقا یوسف» هم از این مهارتش استفاده کرده بود.

مهناز افشار

بازیگری که اوایل سال پیش، خبر تئاتری شدنش آمد، حالا هم تصمیم گرفته پا به عرصه موسیقی بگذارد. این بازیگر با بهرام رادان در آلبوم جدیدش همکاری کرد اما صدای او هیچ وقت در این آلبوم شنیده نشد و قطعه های دوصدائه این دو بازیگر در نهایت به دلایل فنی و با تصمیم هر دو نفر از آلبوم بیرون گذاشته شد. اما افشار بیکار ننشست و این روزها او به عنوان همخوان و دکلمه کننده ترانه ها در آلبوم جدید روزبه نعمت اللهی معرفی شده است. هر چند تاکنون این خبر نه تائید و نه تکذیب شده است.

امین حیایی

اولین بار صدایش در فیلم «سرود تولد» شنیده شد و در «بوی بهشت» هم این تجربه را تکرار کرد. بعدها به گروه «کویر» پیوست و آلبومی هم منتشر کرد اما سینما را به موسیقی ترجیح داد و فعالیت هایش در این حوزه پررنگ تر از همیشه بود. او بعد از سال ها حضور پررنگ در سینما تصمیم گرفت با همکاری برادرزنش یک آلبوم جدید روانه بازار کند اما فعلا که خبری نیست. در گفت و گویی هم گفته بود تصمیم دارد همراه با تعداد زیادی از همفکرانش در قالب یک کارناوال موسیقایی دور دنیا بچرخد و پیام صلح بدهد.

رضا عطاران

با خوانندگی روی تیتراژ سریال های خودش کارش را شروع کرد و هنوز بیشتر از آن فعالیتی نداشته. همخوانی اش در سریال «ترش و شیرین» با محسن نامجو به رسمیتش در حوزه موسیقی کمک کرد.

ما هم بله

اما تنها بازیگران نبودند که وارد عرصه موسیقی شدند، خواننده ها هم به دنیای بازیگری روی آورده اند. فرزاد فرزین، مهدی مقدم، فرهاد مهادیان، حمید خندان و … از این جمله اند.

شادمهر عقیلی

از آن دسته افرادی بود که از دنیای موسیقی روانه سینما شد و از زمره هنرمندانی بود که از اعتبار هنری خود در عرصه دیگری استفاده کرد. او از ۱۳۷۶ وارد واحد موسیقی صدا و سیما شد و در آنجا مشغول به کار شد ولی کارهایش برای کسب مجوز مشکل داشتند اما پس از مدتی با آلبوم «دهاتی» اش جوانان آن دوره را هوادار دوآتشه خود کرد. او بعد از بازی در فیلم سینمایی «پر پرواز» آلبومی را هم به همین نام روانه بازار کرد که حاوی ترانه های خوانده شده توسط خودش در این فیلم بود. عقیلی بعد از بازی در فیلم سینمایی «شب برهنه» دیگر فعالیتی در این زمینه انجام نداد.

رضا صادقی

خواننده پاپ در جشنواره فیلم فجر با «بی خداحافظی» به دنیای سینما سلام کرد. او در این فیلم تقریبا نقش خودش را بازی کرد ولی آنطور که باید و شاید بازی اش مورد توجه قرار نگرفت.

رضا یزدانی

 تصمیم دارد در فیلم سینمایی «اینجا تاریک نیست» به ایفای نقش بپردازد. این فیلم هنوز روی پرده نرفته به همین خاطر تا قبل از این اتفاق نمی توان قضاوتی نسبت به بازی او داشت.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر دوشنبه ۱۲ تیر   مشاهده : ۴۸۶۴   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – گزارش تصویری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.