وضعیت دریاچه ارومیه ناشی از عملکرد همه ماست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

چیت چیان گفت: در به وجود آمدن شرایط فعلی دریاچه ارومیه همه مقصر هستیم و نباید انگشت اتهام به سمت فرد و یا سازمان خاصی نشانه رود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، حمید چیت چیان وزیر نیرو در همایش هم اندیشی راهکارهای اجرایی نجات دریاچه ارومیه با بیان اینکه بایستی برای نجات دریاچه، باهمفکری در پی یافتن راهکارهای مناسب باشیم، گفت: به دنبال مقصر و آنچه در قبل اتفاق افتاده نیستیم .

وی افزود: در دولت قبل چاره جویی هایی در بالاترین سطح تشکیلات دولتی صورت گرفته، ولی به دلیل کمبود اعتبارات و همچنین اقدامات نارسا وضعیت دریاچه ارومیه روز به روز بدتر شده است.

چیت چیان با بیان اینکه در اولین جلسه هیئت دولت یازدهم با دستور رئیس جمهور کارگروهی برای نجات دریاچه تشکیل شده،‌ ادامه داد: این کارگروه موظف شده در طی دوماه اقدامات لازم برای نجات دریاچه ارومیه را مورد بررسی قرار دهد.

وزیر نیرو تصریح کرد: این کارگروه جلسات متعددی تشکیل داده و علاوه بر این فراخوانی برای دریافت پیشنهادات و نظرات کارشناسی علاقمندان به رفع وضعیت نابسامان دریاچه ارومیه را داده است.

وی با اشاره به ارزیابی تصمیمات قبل  از سوی این کارگروه،‌اظهار داشت:‌ ‌این کارگروه پذیرای نظرات کارشناسی صاحبنظران در جهت حل معضل این دریاجه خواهند بود.

وی ادامه داد: امروز به دنبال بیان داده ها و یافته ها نیستیم، هدف استنتاج و یافتن راهکار اجرایی به منظور رفع شرایط این دریاچه هستیم.

چیت چیان تاکید کرد: در به وجود آمدن شرایط فعلی دریاچه ارومیه همه مقصر هستیم و نباید انگشت اتهام به سمت فرد و یا سازمان خاصی نشانه رود.

وی افزود: بایستی به خاطر دریاچه ارومیه از بحث های احساسی بپرهیزیم و عملکردها را نقد کنیم .

وی در پایان خاط نشان کرد: اصلاح روش آبیاری و کشت کشاورزان در بهبود شرایط تاثیر گذار خواهد بود، البته در بحث این دریاچه نباید فقط به اصلاح محدوده حاشیه ای دریاچه پرداخت و باید کمی فراتر نگاه کرد.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.