وضعیت شیلات جزیره خارک نگران کننده است


وضعیت شیلات جزیره خارک نگران کننده است

۱۳:۰۱ (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

فرماندار بوشهر گفت: بیشترین چالش‎ها در بخش شیلات در شهرستان بوشهر مربوط به جزیره خارک است و وضعیت شیلات در این جزیره نگران کننده است.

جعفر پورکبگانی صبح امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی اظهار داشت: بی‎مهری‎ها به حوزه شیلات در چند سال گذشته موجب از بین رفتن زیستگاه‎ها و وضعیت بغرنج شیلات در شهرستان بوشهر به‌ویژه جزیره خارک شده است.

وی اظهار داشت: شورای تامین در این زمینه مصوباتی داشته که هنوز عملیاتی نشده‎اند.

پورکبگانی تصریح کرد: مقدار زیادی زمین متعلق در خارک به شیلات بود که در گذشته به بخش‎های دیگر واگذار شد و امروز این امر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات صیادان در جزیره خارک ادامه داد: وزش هر باد موسمی چهار قایق را زیر آب می‎برد و پیش از نوروز قیمت افزایش ماهی در خارک ۴ هزار تومان اعلام شد که به ۳ هزار تومان کاهش دادیم.

فرماندار بوشهر یادآور شد: نبود بازارچه آبزیان و نبود شرایط مناسب برای نگهداری آبزیان از جمله ماهی صیادان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

پورکبگانی اضافه کرد: تشکیل کمیته‎ای با عنوان بررسی و پیگیری مشکلات شیلات در این کارگروه ضروری است.

وی اظهار داشت: زمینه‎های مناسبی برای ایجاد اشتغال در بخش شیلات در شهرستان بوشهر و جزیره خارک است که بهره‎برداری از این فرصت‎ها نیازمند حمایت و توجه بیش از پیش مسئولان است.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته شاهد وضعیت بغرنج شیلات بوده‎ایم که امیدواریم با رویکرد جدید دولت شیلات از وضعیت فعلی خارج شود.

فرماندار بوشهر گفت: آماده همکاری و حمایت از برنامه‎های توسعه‎ای در زمینه شیلات در شهرستان بوشهر هستیم.

.

.

..

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.