وضعیت آب و هوای شمال آخر هفته سرد و بارانی است



تاریخ انتشار: ۲۰ January 2016 | 2:57 pm

آخر هفته شمال سرد و بارانی خواهد بود

سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد که استان‌های ساحلی دریای خزر آخر هفته‌ای سرد و بارانی را پیش رو دارند و از روز شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز هم بارش برف و باران آغاز می‌شود.

آخر هفته سرد و بارانی در شمال

سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد که استان‌های ساحلی دریای خزر آخر هفته‌ای سرد و بارانی را پیش رو دارند و از روز شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز هم بارش برف و باران آغاز می‌شود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز چهارشنبه با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سواحل شمالی در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و کاهش دما پیش بینی می‌شود. دریای خزر نیز در این روز مواج است. فردا پنجشنبه نیز بارش پراکنده در این مناطق ادامه خواهد داشت. در این دو روز آسمان بقیه مناطق کشور صاف است.

احد وظیفه افزود: از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده که روز شنبه در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز سبب ابرناکی، بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد شد.

به گفته وی در مناطق جنوب غرب وقوع پدیده رعد و برق دور از انتظار نیست و از بعد از ظهر شنبه با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل غربی دریای خزر در این مناطق ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه اعلام کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه برای شهرهای صنعتی از جمله تهران، اصفهان، کرج و قم افزایش آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود.

هوای تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۴ و ۶ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

 

منبع: مهر

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.