وضعیت آیفون ۶ در بازار تهران + قیمت

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

http://www.zoomit.ir/images/93/06/apple/p9090144-1.jpg

آیفون ۶ که مدت‌هاست مشتریان منتظر ورود آن به مرزهای ایران بودند بالاخره وارد ایران شده و اکنون در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی در بازار عرضه شده است؛ البته این آیفونها ساخت کشور چین بوده و از طریق کشور دبی وارد بازار ایران شده است. گشتی کوتاه در بازار موبایل کافی است تا متوجه شوید که آیفون ۶ چه تعداد مخاطب دارد! نمایشگر بزرگ ساختمان علاءالدین تهران مشغول پخش آگهی تبلیغاتی‌ است که با ساختاری معماگونه قصد تبلیغ این محصول جدید را دارد.

اشتیاق ۴ میلیونی

میز میانی پاساژ علاءالدین تهران که بورس گوشی‌های تلفن همراه است نیز میزبان این محصول جدید شده تا مشتریان با استفاده از نمونه این گوشی با برنامه‌های خاص این محصول آشنا شوند که البته این آشنایی تنها شوق بیشتری را در مشتریان ایجاد می‌کند؛ اشتیاقی که چهار میلیون تومان قیمت دارد.این محصول که تنها دو روز از حضورش در بازارهای پایتخت می‌گذرد با قیمت پایه ۴ میلیون تومان و البته بسته به میزان حجم حافظه داخلی‌اش، به فروش می‌رسد. البته به گفته جمعی از فروشندگان قیمت آن بسته به میزان فراوانی‌اش در بازار کم و زیاد می‌شود یعنی قیمتها با توجه به میزان تقاضا و البته تعداد گوشی‌های موجود در بازار متفاوت است.به گفته یکی از فروشندگان،‌ آیفون‌های ۶ موجود در بازار که فاقد گارانتی‌اند نامعتبر بوده و مشتریان باید انتظار هر نوع نقصی را در محصول داشته باشند.

فروش بدون برنامه ممنوع!

بد نیست بدانید که مغازه‌های پاساژ علاءالدین تهران که خیلی از افراد در پی خرید گوشی به عنوان بورس تلفن همراه به آنجا مراجعه می‌کنند گوشی را بدون نصب برنامه و محافظ صفحه نمایشگر گوشی و قابل گوشی تحویل مشتری نمی‌دهند! و می‌گویند یا با برنامه یا نمی‌فروشیم.

قیمت این محصول که در سه مدل ۱۶ گیگ، ۶۴ گیگ و ۱۲۸ گیگ در بازار ارایه می‌شود، بسته به حجم حافظه داخلی‌اش هم متفاوت می‌شود. بیشترین قیمت این تلفن همراه مربوط به گوشی با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و حدود قیمت ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اعلام می‌شود.

قیمت‌های جدول زیر به صورت میانگین بوده و از منطقه مرکزی تهران (خیابان جمهوری) تهیه شده است.

نام و مدل محصول           قیمت(تومان)
آیفون ۶ (۶۴ گیگابایت)  :  ۴ میلیون و ۹۹۰ هزار تا ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار
آیفون ۶ (۱۶ گیگابایت)  :  ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تا ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار

هر چند مدت چندانی از رونمایی از آیفون ۶ نمی‌گذرد، حدود یک هفته پس از ارائه این مدل، در ایران هم اعلام شده که قابلیت ارائه آخرین نمونه اپل در کشور وجود دارد.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره عرضه این مدل در ایران اظهار کرد: در حال حاضر برای فروش این گوشی در ایران رقم بالایی معادل شش میلیون تومان هم در نظر گرفته شده است که این رقم هنوز به تفکیک نوع گوشی مشخص نشده است اما آنچه مشخص است آنکه با این قیمت به نظر نمی‌رسد استقبال چندانی از نمونه جدید اپل به عمل آید.

افشار فروتن در عین حال اظهار کرد: مدل جدید گوشی‌های آیفون به گونه‌ای است که تفاوت چندان بارزی نسبت به نمونه‌های قبلی خود ندارد و حتی آیفون‌های ۴ و ۵ هم کارآییهای لازم را داشتند؛ حال با این افزایش قیمت به نظر نمی رسد امکانات خیلی خاصی به کاربر ارائه شود که ارزش پرداخت این هزینه را داشته باشد.

وی با بیان این‌که با وجود قیمت بالا احتمالا این گوشی در ایران طرفداران خاص خود را خواهد داشت اظهار کرد: البته هنوز این گوشی وارد کشور نشده و مشخص نیست تا چه اندازه از آن استقبال شود اما به هر حال یک هفته پس از عرضه آن در سطح جهانی این گوشی در ایران نیز عرضه می‌شود.

فروتن همچنین عنوان کرد: پیش‌بینی آن است که قیمت این گوشی چندی پس از ارائه کاهش پیدا کند چرا که قیمت اولیه آن بسیار بالاست که احتمالا پس از مدتی این رقم تعدیل خواهد شد.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی در پاسخ به این سوال که با ورود آیفون‌های ۶ به کشور سایر گوشی‌های اپل تا چه اندازه دست خوش تغییرات قیمتی خواهند شد، اظهار کرد: فکر نمی کنم ورود آیفون ۶ تاثیر چندانی بر روی قیمت آیفون های ۴ و ۵ داشته باشد بلکه برعکس فکر می کنم قیمت آیفون‌های قبلی پس از مدتی بر روی نمونه تازه وارد شرکت اپل هم تاثیر بگذارد و باعث تعدیل قیمت آن شود.

وی همچنین یادآور شد: اگر گوشی‌های جدید اپل از طریق نمایندگی این شرکت وارد کشور شود احتمالا باید قیمت‌ها به مراتب منطقی‌تر از قیمت اعلام شده فعلی باشد.

– .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.