وضعیت ارکستر سمفونیک روز به روز بهتر می گردد/ سالار عقیلی با ارکستر سمفونیک می‌خواند

۱۹ام بهمن ،

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت:امسال در جشنواره موسیقی فجرعلاوه بر اجرای قطعات کلاسیک جهان ، با صدای سالار عقیلی نیز اجرای ارکستر خواهیم داشت. وضعیت ارکستر سمفونیک روزبه روز بهتر می گردد

نادر مرتضی پور،رهبر ارکستر سمفونیک ملی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: ارکستر سمفونیک تهران امسال با قطعات متنوع و گروه کر و نوازندگان قدیمی ارکستر سمفونیک تهران ، اجراهای خوبی در ۲ بخش خواهیم داشت.

نادر مرتضی پور گفت: همکاران ارکستر سمفونیک همان همکاران قدیمی ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران می باشند که با همراهی گروه کر ۶۰ نفره به سرپرستی رازمیک اوهانیان و حضور ویولن و فلوت به عنوان سولیست در اجراها حاضر خواهند شد.

مرتضی پور دربارهٔ اجرای ارکستر که در ۲ بخش خواهد بود ،گفت:در بخش قطعات کلاسیک ، دو سمفونی از قطعه اورتورکوریولان از بتهوون و قطعه ای از اپرای “پرنس ایگور” اثر الکساندر برودین روسی و اپرای “کارمینا بورانا” اثر کارل ارف آلمانی ،۲ قطعه از ماکس بروخ آلمانی با دو ساز ویولن و ویولن آلتو و قطعه “لزگینکا” اثر خاچاطوریان را با گروه کر و نوازندگان ارکستر اجرا خواهیم کرد.

مرتضی پور دربارهٔ اجراهای با کلام ارکستر از حضور سالار عقیلی خبر داد و گفت: سالار غقیلی در بخش دیگر اجرای ارکستر ۴ قطعه “خاک مهرآیین”،”خوشه چین” ، “وطنم..وطنم” و موسیقی سریال تبریز درمه را می خواند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پایان از تمرین های پر انرژی ارکستر خبر داد و گفت:وضعیت ارکستر سمفونیک تهران روزبه روز بهتر می گردد و زمزمه هایی از سوی موسسه حمایت از ارکسترها شنیده می گردد که نوید آینده بسیار خوبی برای ارکستر های ملی ایران می دهد.

ارکستر سمفونیک تهران، ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به صحنه می رود.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.