وضعیت انتقال پرواز حجاج تمتع ۹۲ به زودی مشخص می گردد/ فرودگاه مهرآباد یا امام خمینی(ره) !

فروردین ۱۴۰۳

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت:جلسه روز چهارشنبه با سازمان هواپیمایی دربارهٔ چگونگی انتقال پرواز حجاج از فرودگاه مهرآباد به امام خمینی بدون نتیجه پایان یافت و اتخاذ هرگونه تصمیم به نشست بعدی موکول شد و قرار شد تصمیم نهایی دربارهٔ این مسئله در نشست بعدی سازمان حج با هواپیمایی کشوری اتخاذ شود.

 غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: در جلسه چهارشنبه نیز نظرات کارشناسان فنی سازمان هواپیمایی و ایرلاین مطرح و تلویحا اعلام شد که امکانات رفاهی مورد نیاز حجاج از نظر فنی و فیزیکی هنوز در فرودگاه امام خمینی فراهم نشده است.
وی در ادامه افزود:سازمان حج و زیارت به عنوان متولی امور زائران ایرانی، تاکنون هیچ گونه توافقی دربارهٔ انتقال پرواز زائران ایرانی حج ۹۲ از فرودگاه مهر آباد به فرودگاه امام خمینی (ره) نداشته است.

رضایی تصریح کرد: همان طور که پیش از این بارها اعلام شده، سازمان حج و زیارت با انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام خمینی (ره) به شرط فراهم بودن امکانات رفاهی لازم موافق است.

وی بیان داشت: در حج امسال ۶۳ هزار و ۹۹۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام می شوند که از این تعداد حدود ۲۰ هزار زائر از ایستگاه پروازی تهران در قالب ۱۵۰ کاروان در طول ۲۵ روز به سرزمین وحی اعزام می شوند.

رضایی با اشاره به تمهیدات سازمان حج و زیارت برای کاهش بار ترافیکی فرودگاه مهرآباد در انتقال حجاج اظهار داشت: به منظور پایین آوردن بار ترافیکی خیابان های اطراف فرودگاه مهرآباد با تمهیدات صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، زائران استان مرکزی و شهرستان کاشان به فرودگاه اصفهان، زائران استان زنجان به فرودگاه تبریز و زائران استان کردستان به فرودگاه کرمانشاه منتقل شده اند که قبلاً زائران این استان ها از تهران به سرزمین وحی مشرف می شدند.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: آغاز پرواز زائران حج ۹۲ از ۲۳ شهریور ماه آغاز و تا ۲۵ روز ادامه خواهد داشت./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.