وضعیت بحرانی در اردن/ اخوانی ها خواستار تشکیل دولت نجات ملی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، حزب جبهه عمل اسلامی شاخه سیاسی جنبش اخوان المسلمین اردن خواستار لغو قانون انتخاباتی که اخیرا در پارلمان به تصویب رسیده است و تشکیل دولت نجات ملی شد.

“حمزه منصور” دبیر حزب جبهه عمل اسلامی اردن گفت : ما مخالفت قاطع خود را با قانون انتخابات اعلام می کنیم و همه کسانی که در تصویب این قانون دخالت داشته اند، باید پیامدهای آن را برعهده بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تصویب این قانون، اصرار به سلطه فردی و محروم کردن مردم از حق خود است و راهکار آن تشکیل دولت نجات ملی است.

شایان ذکر است بر اساس قانون جدید انتخاباتی اردن، رای‌دهندگان می‌توانند دو رای داشته باشند که نخستین رای به نامزدهای مستقل حوزه رای‌گیری آنها و دومین رای به نامزدهای فهرست احزاب تعلق دارد.سیستم رای‌گیری یک شخص یک رای برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ در این کشور به تصویب و اجرا درآمد که به افزایش حضور نمایندگان وفادار به دولت در پارلمان منجر می ‌شد.پیش از سال ۱۹۹۳، رای‌دهندگان در اردن قادر بودند در همه حوزه‌های رای‌گیری شرکت کرده و به نمایندگان رای دهند.بر این اساس کرسی های متعلق به زنان نیز از ۱۲ کرسی به ۱۵ کرسی در مجلس آینده اردن افزایش پیدا خواهد کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.