وضعیت تهران در اجلاس جنبش غیرمتعهدها

وضعیت تهران در روز های تعطیلی اجلاس

معاون امور بین الملل رییس جمهور درباره تعطیلی تهران در روزهای برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها گفت: در این تعطیلی دستگاه‌های دولتی تعطیل خواهند بود. دستگاه‌هایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تهران حالت عادی خود را خواهد داشت.

tatili1 وضعیت تهران در اجلاس جنبش غیرمتعهدها

مهر نوشت: رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها گفت: تا این لحظه حدود ۵۱ کشور در حد رئیس جمهور، نخست وزیر، پادشاه و معاون رئیس جمهور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمالاً تعداد بیشتر هم خواهد شد.

علی سعیدلو گفت: در خصوص امکانات لازم برای پذیرایی مدعوان اجلاس و بازدید آنها از طرحهای صنعتی و اماکن فرهنگی، تاریخی آمادگی کامل داریم.

سعیدلو خاطرنشان کرد: نشست کارشناسان و وزرای خارجه شرکت کننده در این اجلاس در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صداوسیما برگزار می‌شود و تنها اجلاس سران کشورها در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این اجلاس حدود ۲۰ سازمان بین المللی شرکت می‌کنند و برخی هم عضو جنبش نیستند اما به عنوان میهمان ویژه شرکت خواهند کرد.

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها با بیان اینکه هیأت‌هایی با ترکیب‌های متفاوت در این اجلاس شرکت می‌کنند که برای نمونه هیأت هند ۲۵۰ نفره است اما برخی هیئت‌ها نیز ۵ نفره هستند افزود: اگرچه هنوز جمع بندی نهایی صورت نگرفته اما برای حدود ۷ هزار نفر امکانات در نظر گرفته شده است و هیچ مشکلی در زمینه اسکان نداریم.

وی افزود: اگر هتل‌ها جوابگو نبودند از مهمانسراهای برخی وزارتخانه‌ها و قوه قضاییه استفاده خواهیم کرد.

سعیدلو به تعطیلی تهران در زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد اشاره و گفت: همانطور که اعلام شد تعطیلات سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (از هفتم تا یازدهم شهریور) است و در این مدت دستگاه‌هایی که خدمات عمومی ارایه می‌کنند فعال خواهند بود.

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها گفت: تاکنون حدود ۱۵۰ هیأت برای شرکت در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.

سعیدلو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ایران هزینه همه نفرات شرکت کننده در هیأتها را پرداخت می کند؟ گفت: بر اساس قانون تعداد محدودی از هر هیأت هزینه اش با کشور میزبان است و بقیه اعضایشان را باید خودشان هزینه کنند.

سعید لو معاون امور بین الملل رییس جمهور ادامه داد: در این تعطیلی دستگاه‌های دولتی تعطیل خواهند بود. دستگاه‌هایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تهران حالت عادی خود را خواهد داشت. ممکن است در زمان رفت و آمد هیات‌ها دقایقی خیابان‌ها بسته شود تا هیات‌ها عبور کنند ولی محدودیت ترافیکی وجود نخواهد داشت. زمان تعطیلات تغییر نکرده و این تعطیلات مصوبه دولت است.

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با تاکید بر این که شهر تهران در این زمان حالت عادی خود را خواهد داشت و این تعطیلی برای راحتی مردم در نظر گرفته شده، شهر تهران در این زمان حالت عادی خود را خواهد داشت و این تعطیلی برای راحتی مردم در نظر گرفته شده است و بازارها نیز در این زمان باز خواهند بود؛ چرا که برخی از هیات‌ها علاقمند هستند که به بازار بروند از بازار ایران دیدن کنند و خرید انجام دهند و یا از مکان‌های فرهنگی کشور بازدید کنند.

منبع: خبرگزاری مهر


سایت سرگرمی و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.