وضعیت تهران در اولین روز نارنجی کرونایی/ تعداد بیماران بدحال هنوز بالاست

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ضمن تشریح وضعیت تهران پس محدودیت‌های قرمز کرونایی، گفت: تهران اکنون به وضعیت نارنجی رسیده است و آنچه که ماحصل این وضعیت است، رعایت پروتکل‌ها توسط مردم است چون این موضوع پاشنه‌ آشیل این طرح و مدیریت بیماری است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر نادر توکلی درباره وضعیت کرونا تهران در اولین روز نارنجی و پس از چند هفته قرار داشتن در شرایط قرمز کرونا، گفت: پس از دو هفته محدودیت، مشاغل گروه دو بازگشایی می‌شوند اما محدودیت تردد ۹ شب تا ۴ صبح کماکان پابرجا است.

وی با اشاره به افزایش بازگشایی‌ مشاغل در وضعیت نارنجی، اظهار کرد: طبیعتا تردد با حمل و نقل عمومی مجددا افزایش می‌یابد، اما شاید محدودیت ترددهای شبانه توانسته باشد فرهنگسازی کند تا مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند. آنچه که ماحصل تمام این نکات است این است که تمام پروتکل‌ها توسط مردم رعایت شود چون این موضوع پاشنه‌ آشیل این طرح و کنترل بیماری است.

توکلی ادامه داد: با محددویت‌هایی که پشت سر گذاشتیم تعداد بستری‌های کرونا و تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کاهش یافته است؛ ولی چون میزان غربالگری و انجام تست‌ها افزایش یافته است بنابراین تعداد موارد شناسایی شده بیماری افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های اخیر تاثیر بسزایی در کاهش موارد بستری بیماری داشته است، تصریح کرد: نسبت بیماران بدحال به کل بیماران هنوز بالا است؛ اما تعداد قدرمطلق آن کم شده است. خوشبختانه هیچ مشکلی در امکانات، تجهیزات، دارو و… برای بیماران نداریم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.