وضعیت تولید قطعه در ایران خوب نمی باش

این خبر امروز شنبه ۶ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

وضعیت تولید قطعه در ایران خوب نمی باش

عصر خودرو : عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ، از مذاکره انجمن قطعه سازان با سازمان مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: طبق مذاکرات انجمن با سازمان مالیات برارزش افزوده مقررشده است که این سازمان مستقیماً مبلغ مالیات بر ارزش افزوده قطعه سازان را از شرکت های تامین نماینده دریافت کند .

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از خبر خودرو محمدرضا نجفی منش افزود : پیش از این مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای قطعه سازان ایجاد نموده بود iبه طوری که با وجود آنکه شرکتهای قطعه سازی میزان مطالبات را دیر دریافت می نمودند اما وزارت حاویی چنین iبها ای را از قطعه سازان مطالبه می نمود.
وی تصریح نمود : براین اساس آن دسته از قطعه سازانی که مالیات برارزش افزوده خود را iبه سبب عدم دریافت مطالبات از شرکت های تامین نماینده پرداخت ننموده اند، می توانند این مبلغ را با دریافت سه نامه از سوی سازمان مالیات برارزش افزوده و اداره حاویی محل و همچنین شرکت تامین نماینده (مگاموتور،ساپکو،و سازه گستر) iبه سازمان مالیات برارزش افزوده اعلام نمایند .
وی تصریح نمود: بر همین اساس طبق ماده ۲۱۸ حاویی ،اداره حاویی بر اساس میزان مطالبات قطعه سازان مالیات بر ارزش افزوده را مستقیماً از شرکت های فوق الذکر دریافت می نمایند.
وی همچنین در خصوص پرداخت ارز مبادله ای iبه قطعه سازان گفت: اتاق مبادلات ارزی علاوه بر دریافت یکجای معادل ریالی ارز مبادله ای، برای ضمانت ۳۵ درصد از مبلغ کل واردات را از واردکننده برای ارائه ارز مبادله ای دریافت می نماید.
عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ایران تصریح نمود: در حالی که هم اکنون واردکنندگان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه می باشند و نمی‌توانند ریال معادل را iبه صورت یکجا تامین نمایند چطور می توان انتظار داشت که واحدهای تولیدی با این شرایط سخت برای دریافت ارز مبادله ای iبه فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود: با این شرایط واردکننده باید ۳۰ برابر نقدینگی داشته باشد تا بتواند iبه میزان نیاز خود برای واردات کالا از ارز مبادله ای ۲۶۰۰ تومانی iبهره مند شود که باید گفت عملا هیچ قطعه سازی چنین پولی ندارد که بدهد.
وی ادامه داد:باید ۵ تا ۱۰ درصد از مبلغ ریالی ارز مبادلاتی از طریق واردکنندگان تامین شود و الباقی نیز طی اقساط ۶ ماهه با نرخ iبهره پایین از واردکننده دریافت گردد تا بدین طریق قطعه ساز با اطمینان خاطر بیشتری برای خرید مواد اولیه تولید اقدام نماید.
نجفی منش در پایان گفت:: هم اکنون وضعیت تولید قطعه خودرو در ایران حاوی وضعیت خوبی نبوده و تولید ۶۰ درصد کاهش داشته است، iبه طوری که اگر شرایط iبه این منوال پیش رود، حتما تولید تا ۸۰ یا ۹۰ درصد کاهش یافته و چه بسا بسیار از واحدهای تولیدی تعطیل گردند.

شنبه ۶ آبان   ۴:۲۴

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.