وضعیت دانشجویان ستاره‌دار را بررسی می‌کنیم/ در حوادث ۸۸ هیچ نامه‌ای را امضا نکردم

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، محمد فرهادی در نشست علنی امروز مجلس که به منظور بررسی صلاحیت وی برای تصدی وزارت علوم برگزار شده بود، اظهار کرد: اقتضائات پیشرفت علمی از درون دانشگاه‌ها باید استخراج شود و من با توجه به همه این اقتضائات خدمت به کشور و نظام را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهم و در هر دولتی هم که از من خواسته شده خدمت کنم خالصانه کار را انجام دادم و نگاه جناحی نداشتم.

وی با اشاره به اولویت‌های آموزش عالی کشور و محورهای برنامه پیشنهادی‌اش، گفت: ارتقای سطح آموزش عالی و ارتقای سطح علمی مدارک دانشگاهی، حمایت از تولید علم و تبدیل آن به فن‌آوری و تجاری سازی آن، تحول و ارتقای علوم انسانی با تأسیس مراکز رشد علوم انسانی، ایجاد سازوکار اجرایی برای کرسیهای آزاداندیشی و تنظیم شیوه‌نامه، تنظیم سند تحول آموزش عالی کشور و چشم انداز آن مطابق نیازها و ضروریات، ایجاد رشته‌های جدید و مورد نیاز، توسعه پایدار و تقویت چرخه علم و فن‌آوری از ایده تا بازار، حرکت به سوی الگوی ایرانی – اسلامی دانشگاه‌ها و توجه به مسائل فرهنگی، قرآنی و فرهنگ عفاف، تعامل فعال با مراکز علمی معتبر جهانی از طریق دیپلماسی علمی، توسعه متوازن و هدفمند آموزش عالی، حفظ جایگاه و ارتقای شأن عناصر علمی دانشگاه‌ها و کادرهای دانشگاهی، ظرفیت سازی و حمایت از تحقیق، حرکت به سمت توزیع عادلانه امکانات آموزشی و استفاده از امکانات، استفاده از توان هیأت امنای دانشگاه‌ها برای دستیابی به برنامه‌ها و بکارگیری مدیرانی متدین، دانشمند و متخصص برای اجرای برنامه‌ها از ضروریات وزارت علوم من خواهد بود.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به کمک شما نمایندگان و با رأی شما بعد از سال‌ها خدمت در دو وزارتخانه حوزه آموزش عالی کشور این افتخار را به دست آوردم که بار دیگر بتوانم در وزارت علوم به دنبال تحول در آموزش عالی باشم و افتخار می‌کنم به عنوان مقلد امام و همراه و پیرو رهبری از گذشته تا به امروز در کشور خدمت کرده‌ام.

وی افزود: بسیاری از مدیران، نخبگان و مسئولان امروز همکاران گذشته من بوده‌اند و این برای من یک افتخار است و من امروز نیز بدون هیچ نگاه جناحی بر این باورم که می‌توان با تلاش و همکاری همه ارکان نظام در مجلس و دولت می‌توان حرکت‌های خوبی در عرصه آموزش عالی کشور انجام داد.

وضعیت دانشجویان ستاره‌دار را به کمیته‌ای در چارچوب قوانین خواهم سپرد

وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: در مورد وضعیت دانشجویان ستاره‌دار، بررسی‌هایی انجام شده و موارد باقی مانده را با تشکیل کمیته‌ای در چارچوب قوانین بررسی می‌کنیم.

فرهادی با اشاره به این که دانشگاهها نیازمند فضای آرام با نشاط و پرتحرک و پویا هستند در مورد مساله دانشجویان ستاره دار گفت: در این خصوص بررسی‌های لازم انجام شده و مواردی مانده که با تشکیل کمیته‌ها در چارچوب و قوانین مقررات بررسی‌ها انجام می‌شود تا مشکلی پیش نیاید.

مدیران وزارت علوم باید افرادی متدین و در مسیر نظام و انقلاب باشند

وزیر پیشنهادی علوم در مورد انتخاب وانتصاب مدیران این وزارت‌خانه نیز گفت:‌ بنده شرایط کلی انتخاب مدیران را بیان کردم که باید افرادی متدین و در مسیر نظام و انقلاب باشند انشاءالله این وزارت‌خانه در این مسیر مدیرانش را انتخاب خواهد کرد.

فرهادی همچنین با اشاره به نامه ای در جریان حوادث ۸۸ که گفته می شود نام وی نیز در ذیل امضاهای آن دیده شده است، تاکید کرد که بنده هیچ نامه‌ای را امضاء نکرده‌ام و این که گفته می‌شود اسم بنده در نامه‌ای بوده یا خیر، اطلاعی ندارم.

وزیر پیشنهادی علوم در مورد مسائل مربوط به فتنه اظهار کرد: در این خصوص فصل‌الخطاب فرمایش رهبری است و فتنه خط قرمز من است.

فرهادی در پایان سخنان خود در مورد تحول علوم انسانی نیز گفت: با توجه به این که ستاد تحول علوم انسانی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده قطعا این مسیر را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.