وضعیت سلامت “بانک های اروپایی” شک‌برانگیز است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در حالی که بانک مرکزی اروپا امسال قرار است آزمون‌های مقاومت سنجی بانک‌های فعال در منطقه یورو را انجام دهد، “کریستین لاگارد”، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد در مورد سلامت بانک‌های اروپایی تردید وجود دارد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین لاگارد گفت: وضع سلامت بانک‌های اروپایی یکی از بخش‌های مورد تردید برای اروپا به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، بحران مالی و بحران بدهی‌ها بخش بانکی اروپا را با آزمون دشواری مواجه کرده و کمک‌های گسترده مالی به “ایرلند”، “یونان”، “قبرس” یا “اسپانیا” را ضروری ساخته است.

لاگارد از آزمون‌های آینده مقاومت سنجی بانک‌ها که قرار است بانک مرکزی اروپا امسال آن را به موازات بررسی کیفی دارایی‌های مالی در اتحادیه اروپا انجام دهد، استقبال کرد.

با این حال مدیرکل صندوق بین المللی پول گفت: این آزمون‌ها تنها در صورتی مجددا اعتماد را جلب می‌کند که به خوبی انجام شوند.

وی با بیان اینکه هنوز کارهای بسیاری هست که باید صورت گیرد، گفت: در حال حاضر پیش بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴، ۳٫۶ درصد است که هنوز پایین‌تر از پتانسیل آن قرار دارد که حدود چهار درصد در سال برآورد شده است.

مدیرکل صندوق بین المللی پول همچنین گفت: بسیار حیاتی است که آمریکا به کشمکش سیاسی خود در مورد آینده مالی این کشور به طور قطعی پایان دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.