وضعیت سهام ۷ شرکت بیمه در بورس

بینا- در معاملات امروز ۵ شهریورماه، سهام هفت شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش بینا، شاخص صنعت بیمه در بورس به رقم ۱۴۸۴ رسید و نسبت به روز گذشته تقریبا  ۰٫۰۹ درصد کاهش داشت. همچنین در بورس اوراق بهادار تهران نیز شاخص کل تقریبا با ۰٫۲۵ درصد افزایش به ۲۴۵۸۶ واحد رسید.
این گزارش می افزاید، در معاملات امروز بازار، اقبال نفتی ها بلند بود که معامله­گران برای خرید سهام این گروه از ابتدای ثانیه­های شروع بازار به سفارش­های میلیونی وارد سیستم کردند. پالایشگاه تازه وارد بندرعباس امروز بالاترین حجم تقاضا و پالایشگاه نفت شیراز نیز رتبه دوم را به خود اختصاص دادند. پیش بینی از روند سودآوری این شرکتها و تخفیف هزینه حمل مواد اولیه تا درب پالایشگاهها از جمله موارد موثر بر این چشم انداز محسوب می­شود. همچنین در گروه فلزات، با به گره رفتن فولاد مبارکه سهام آن تا ۱۲درصد رشد را هم تجربه کرد و حجم قابل قبولی را بر جای گذاشت. از سوی دیگر صنایع ملی مس نیز به برکت افزایش قیمت جهانی مس و افزایش نرخ دلار صف خرید ۸ میلیونی را برای دومین روز کاری بخود دید . از دیگراتفاقات مهم امروز به گره رفتن  ایران خودرو و سرمایه­گذاری گسترش ایران خودرو بود که کاهش ۱۲ درصدی قیمت هم نتوانست انگیزه فروشندگان را کاهش دهد. در گروه شرکتهای بیمه، بیمه دی با تقاضای مناسبی رو برو بود و نهایتاً در قیمتهای آستانه بالایی بسته شد ولی سایر نمادها تحرک خاصی نداشتند.
در مجموع با توجه به تعطیلی چند روزه بازار تا یکشنبه هفته آتی، بنظر می­رسد فردا بازار کم فروغی را در اکثر نمادها شاهد باشیم و اشتیاق معامله گران برای خرید سهم تا بعدداز تعطیلات کاهش یابد.
معاملات سهام شرکت های بیمه به شرح ذیل می باشد:
بیمه پارسیان باکاهش ۰٫۵۰ درصدی مواجه بود و با حجم معاملات ۱۲۵,۰۸۱ سهم به ارزش ۲۲۴ میلیون ریال،  و با قیمت ۱,۹۹۴ ریال بسته شد.
در نماد بیمه پاسارگاد ۳۱۳,۰۵۰ سهم به ارزش ۵۹۴ میلیون ریال داد و ستد شد این نماد باکاهش ۰٫۱۶ درصدی مواجه بود و با قیمت پایانی ۱٫۸۹۶ ریال بسته شد.
نماد بیمه دی ۴٫۴۵ درصد افزایش داشت و با مبادله ۸۱۵,۴۹۵ سهم به ارزش۱,۹۱۲ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲٫۳۴۵ ریال بسته شد.
بیمه سامان با ۰٫۰۶ درصد افزایش و مبادله ۵,۰۱۰ سهم به ارزش ۸٫۵ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۷۰۳ ریال بسته شد.
نماد بیمه ملت با ۰٫۱۸ درصد افزایش و مبادله ۴۴۹,۷۹۱ سهم به ارزش ۵۰۲ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۱۱۶ ریال بسته شد
بیمه میهن با حجم معاملات ۷,۳۹۲ سهم به ارزش ۸٫۳ میلیون ریال داد و ستد شد و این نماد شاهد ۳٫۹۷ درصد کاهش بود و با قیمت پایانی ۱,۱۳۶ ریال بسته شد.
بیمه نوین ۰٫۱۵ درصد افزایش داشت. در این نماد ۲۲,۰۰۰ سهم به ارزش ۲۹ میلیون ریال و با قیمت ۱,۳۰۸ ریال مبادله شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.