وضعیت قرمز کرونا در چهار شهرستان گیلان

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام هشدار از وضعیت شیوع کرونا در گیلان گفت: چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز بیماری کووید۱۹ قرار دارند.

دکتر آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ در گیلان، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان پایدار و فعال است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند، افزود: استان گیلان در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرمز شدن وضعیت چهار شهرستان گیلان در پی شیوع کرونا خبر داد و گفت: شهرستان‌های رشت، آستارا، رودبار و لنگرود در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.

حیدرزاده بر ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شستن مداوم دست‌ها تأکید کرد و افزود: مردم به جدیت باید از تجمع، برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی، مراسم طولانی‌مدتی که افراد بدون ماسک حضور پیدا خواهند کرد خودداری کنند.

وی همچنین به مراجعه به سامانه‌های از پیش طراحی‌شده وزارت بهداشت به‌منظور پایش بیماران کرونایی تأکید کرد و گفت: کسانی که تمایل به تست کرونا دارند باید یا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و یا برای خود اظهاری وضعیتشان به تارنمایی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مراجعین با تماس در سامانه ۴۰۳۰ مورد ویزیت تلفنی و یا با مراجعه به تارنمایی salamat.gov.ir به‌صورت برخط مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرند.

حیدرزاده با بیان اینکه در صورت نیاز به درمان، فرد مراجعه‌کننده در تارنمایی salamat.gov.ir یا سامانه ۴۰۳۰ به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی ارجاع و تست موردنظر از آن‌ها گرفته می‌شود، تصریح کرد: بدون مراجعه به دو سامانه مذکور افراد برای تست به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکنند؛ چون مراجعه در مراکز بهداشتی و درمانی بدون مراجعه به دو سامانه فوق‌الذکر تنها موجب اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌بر آن‌ها منجر خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.