وضعیت ماماها در طرح پزشک خانواده مناسب نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘زهرا مدرسی’ این سخنان را شامگاه جمعه در مراسم روز جهانی ماما در هتل المپیک تهران عنوان کرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات و دغدغه‌های جامعه مامایی کشور افزود: جایگاه ماماها در طرح خوبی مانند ‘پزشک خانواده و نظام ارجاع’ به درستی تبیین و مشخص نشده است و ماماهایی که جذب این طرح شده‌اند نیز دستمزدهای بسیار پایین و غیرقابل قبولی دریافت می‌کنند.

مدرسی ادامه داد: اجرای این طرح با شرایط فعلی می‌تواند به گردش مالی ماماهایی که در مطب خصوصی فعال هستند ضربه بزند.

وی در عین حال گفت: در نتیجه، ماماهای فعال نیز در طرح پزشک خانواده حقوق مناسبی دریافت نخواهند کرد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی، مسایلی مانند تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مامایی، اجرای دقیق شرح وظایف مامایی، بیکاری محسوس ماماها در بین گروه‌های پزشکی را از جمله مهمترین مشکلات جامعه مامایی بیان کرد.

مدرسی در مورد تعرفه بخش مامایی در سال ۹۱ نیز گفت: در سال جدید، سازمان نظام پزشکی تعرفه مامایی را ۷۸۰۰ تومان پیش‌بینی و به دولت پیشنهاد کرده و امیدواریم مورد موافقت دولت قرار گیرد.

در پایان این مراسم، تعدادی از جامعه مامایی کشور مشکلات و مسایل خود را با دکتر ‘شهاب الدین صدر’ رییس سازمان نظام پزشکی کشور مطرح کردند.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۴۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. طاهره:

    نقش مامادر طرح پزشک خانواده متاسفانه به خاطر کمبودنیرو پرستارو دیگر افراد درتیم سلامت بسیاربی ارزش شده مامایی که میبایست به فکرمادر باردارو جنین یا نوزاد او باشدمیبایست مدام با افرادی که برای پانسمان یا تزریقات به مراکزبهداشت میایند درگیری وبحث جدل داشته باشند ساعات کاری مامانیز زیاد میباشد باحقوق بسیار پایین خواهشن هرکسی که مسءول میباشد رسیدگی نماید {خراسان رضوی کاشمر}

  2. صبیه:

    من کارشناس مامایی هستم و مناسفانه باید بگم وضع ماماها نه تنها در طرح پزشک خانواده بلکه در کل نظام پزشکی مناسب نیست. به طور مثال یک ماما مطب دارن ولی بیمه مطب مامایی را ساپورت نمی کن، بخش بزرگی از تشخیص های حیطه مامایی با سونوگرافی انجام میشه درحالی که بیمه ها نسخه سونوگرافی ماما را قبول نمی کنه همه ی اینها عواملی هستن که مطب اجازه نمیدن مطب مامایی رونق داشته باشه. از طرفی تو بیمارستان و اتاق زایمان هم وضع همین طوره

  3. نام شما...:

    ﻭاﻗﻌﺎ

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.